معرفی ساعت هوشمند ویژه نابینایان

به گزارش عکس پارسی، در میان این همه انبوه گجت ها و اشیای هوشمند شرکت نمیتوانند غافل از افرادی باشند که با دلیل نابینایی مشتری این تجهیزات نیستند، جمعیتی معادل 285 میلیون نفر در جهان که بازار قابل توجهی به شمار میرود که توسط شرکت کره ای Dot مورد هدف قرارگرفته اند و اولین ساعت هوشمند Dot مخصوص نابینایان در راه است.

معرفی ساعت هوشمند ویژه نابینایان

همانطور که می دانید، افراد نابینا با مشکلات متعددی رو به رو هستند و برخی فناوری ها برای آن ها فراهم نیست. با این حال، طی سال های گذشته تلاش های زیادی صورت گرفته تا زندگی برای این قشر جامعه آسانتر گردد. مطلب امروز نیز به همین مورد اشاره می کند.

بیش از 285 میلیون نفر ار مردم جهان دارای اختلال بینایی هستند و نمی توانند برخی کارها را انجام دهند. در چند سال گذشته، ساعت های هوشمند به بازارها راه یافته و توانسته اند جای خود را میان مردم باز نمایند. اما تا به امروز افراد نابینا نمی توانستند از آن ها استفاده کنند. حالا شرکت کره ای Dot موفق شده راه حلی برای مسئله یاد شده ارائه دهد.

نخستین ساعت هوشمند جهان با خط بریل، از 4 زائده استفاده می کند که سرعت بیرون آمدن آن ها بر اساس انتخاب کاربر قابل تغییر است. ساعت هوشمند یاد شده با استفاده از فناوری بلوتوث به تلفن هوشمند متصل می گردد و می تواند هر گونه پیغام را از تمامی برنامه های پیام رسان مانند Messenger دریافت نماید.

کاربران همچنین قادرند با استفاده از دکمه های کناری پیغام های ساده را ارسال کنند. ساعت Dot از Open API نیز پشتیبانی می کند، بنابراین هر کسی می تواند نرم افزارهای مختلف را برای آن بسازد و بهینه سازی نماید.

در حال حاضر ابزارهای زیادی برای نابینایان در نظر گرفته شده، اما بیشتر آن ها از صوت و صدا بهره می گیرند. این مسئله می تواند مشکل ساز شود، زیرا کاربر باید برای دریافت پیام ها به دستگاه خود هدفون متصل نماید که برای نابینایان کار مشکلی به شمار می رود و یا آنکه بگذارد همه پیام هایش را بشنوند. به علاوه، بیشتر دستگاه های دیجیتالی برای خواندن خط بریل نیز حجیم و گران هستند و تنها 5 درصد افراد دارای اختلال بینایی از آن ها استفاده می کنند.

ساعت مورد بحث پس از سه سال توسعه وارد بازار شده و 140 هزار عدد از آن ها در اختیار پشتیبان ها قرار خواهد گرفت. شرکت سازنده قصد دارد 100 هزار عدد از ساعت ها را در سال میلادی جاری روانه بازار کند. این کار از چند روز دیگر آغاز می شود و 40 هزار تای بعدی نیز سال بعد به دست مشتریان خواهند رسید.

همچنین قرار است هزار عدد از آن ها در یک خرده فروشی در لندن با قیمت 320 دلار فروخته شوند. ویدیوی زیر چگونگی کارکرد ساعت هوشمند را به شما نشان می دهد، پیشنهاد می دهیم به تماشای آن بنشینید.

انتشار: 3 تیر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 2

به "معرفی ساعت هوشمند ویژه نابینایان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی ساعت هوشمند ویژه نابینایان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید