اثبات عدم ابتلا به ویروس کرونا در دو مورد مشکوک

به گزارش عکس پارسی، خبرنگاران/فارس رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: دو مورد مشکوک ابتلا به ویروس کرونا در فارس گزارش شد که خوشبختانه پس از معاینات لازم معین شد که هیچ کدام مبتلا به این نوع ویروس نیستند.

اثبات عدم ابتلا به ویروس کرونا در دو مورد مشکوک

مهرزاد لطفی یکشنبه 13 بهمن در کارگروه اجتماعی فرهنگی سلامت زنان و خانواده استان فارس بیان نمود: ویروس ایجاد شده که منشا آن از چین شروع شده تحت عنوان کرونا معروف است که جدیدترین نوع ویروس به شمار می رود.

او با بیان اینکه تا به امروز بیش از 250 نفر به دلیل ابتلا به این نوع ویروس جان خود را از دست داده اند، تاکید کرد: باید مراقب بیمارانی که سن بالا و دارای بیماری زمینه ای هستند، باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز دوره کمون این بیماری را یک تا 14 روز و گاهی تا 23 روز گفت و گفت: برخلاف بیماری آنفلوانزا، این نوع ویروس از روی تنفس و پخش آن در هوا هم قابل انتقال است.

لطفی با بیان اینکه این نوع ویروس علائمی مانند تب و لرز و آبریزش بینی همانند سرماخوردگی دارد، شرح داد: این بیماری در حال حاضر دارو و واکسن ندارد و ممکن است تا دو سال تولید واکسن آن به طول بینجامد. در حال حاضر هیچ کجای دنیا واکسن مبارزه با این نوع بیماری تولید نشده است.

او اظهار کرد: کیت تشخیصی این بیماری از روز گذشته وارد کشور شده و برای مواردی مورد استفاده قرار خواهد گرفت که مشکوک باشد، چرا که 70 درصد کرونا ویروس ها همپوشانی دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین پیشگیری را بهترین راه مقابله با این بیماری ذکر کرد و گفت: باید از کسانی که مشکوک به بیماری هستند به ویژه چینی هایی که وارد کشور و استان فارس می شوند، دوری کرد.

لطفی یادآور شد: دستگاه های تب سنج لیرزی داریم و تمام مسافرانی که از طریق هوایی وارد استان می شوند را معاینه می کنیم.

او همچنین بیان نمود: تا به امروز هیچ مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در ایران به جز دو مورد مشکوک در استان یزد که یکی چینی و دیگری آلمانی بود گزارش نشده که خوشبختانه پس از قرنطینه این دو مورد و انجام آزمایش های لازم، عدم ابتلای آنها به کرونا اعلام شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در ادامه این جلسه بیان نمود: علائم ابتلا به کرونا ویروس همانند آنفلوانزاست اما با این تفاوت که کرونا با یک گلودرد و آبریزش بینی ساده شروع می شود و نهایتا به عفونت می انجامد.

عبدالرسول همتی اضافه کرد: آنفلوانزا دستگاه تنفسی را درگیر می کند اما کرونا ویروس مستقیما ریه بیمار را هدف قرار می دهد و برخلاف آنفلوانزا از تنفس و صحبت بین دو فرد هم قابل انتقال است.

او گفت: کشندگی کرونا ویروس از آنفلوانزا بسیار کمتر است اما راه سرایت آن سریع تر است.

همتی تاکید کرد: ایجاد آرامش در جامعه استراتژی مهم ما در دانشگاه علوم پزشکی شیراز است و اگر مردم راههای خود مراقبتی را بدانند به راحتی می توانند آن را کنترل کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 761

به "اثبات عدم ابتلا به ویروس کرونا در دو مورد مشکوک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اثبات عدم ابتلا به ویروس کرونا در دو مورد مشکوک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید