اعطای تسهیلات 400 میلیونی به مددجویان کمیته امداد استان اصفهان

به گزارش عکس پارسی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان گفت: 400 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه نصب پنل های خورشیدی در اختیار متقاضیان مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان اصفهان قرار می گیرد.

اعطای تسهیلات 400 میلیونی به مددجویان کمیته امداد استان اصفهان

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، محمدرضا متین پور، مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان با بیان اینکه یاری به کسب درآمد پایدار از برنامه های اساسی این نهاد در راستای توانمندسازی مددجویان است، گفت: ما دنبال برطرف تکلیف نیستیم و کارآمدی طرح های اشتغال و ثبات درآمد آن ها برای کمیته امداد اصفهان در اولویت قرار گرفته است.

وی با اشاره به برنامه خرید تضمینی برق پنل های خورشیدی به مدت 20 سال توسط وزارت نیرو، تاکید نمود: یاری به مددجویان برای راه اندازی واحدهای کوچک خورشیدی به ویژه در مناطق شرقی استان می تواند به ایجاد درآمد پایدار و طولانی مدت برای این خانوارها منجر گردد.

متین پور ادامه داد: برای راه اندازی پنل های خورشیدی به مددجویان متقاضی 40 میلیون تومان وام قرض الحسنه بانکی با بازپرداخت پنج تا هفت ساله پرداخت می گردد.

او خاطرنشان ساخت: با قیمت های جدید خرید تضمینی پیش بینی می گردد درآمد این پنل ها تقریباً بین یک میلیون تا یک میلیون و 100 هزار تومان باشد که در دوره بازپرداخت وام تقریباً نیمی از آن و پس از بازپرداخت وام، همه آن سود خالص خانوار مجری طرح خواهد بود.

متین پور تاکید نمود: بازدهی مناسب و عدم افت میزان برق تولیدی این پنل ها در طولانی مدت توسط شرکت های نصب نماینده و پشتیبان، تضمین شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان با اشاره به حمایت ویژه این نهاد از راه اندازی این طرح در مناطق محروم استان، بیان کرد: در تلاشیم تا با همکاری سایر نهادهای مسئول به مددجویان متقاضی در مناطق روستایی محروم مبلغی به عنوان یاری بلاعوض در راستای اجرای این طرح پرداخت گردد.

او عمده ترین مشکل پیش روی اجرای پرشتاب این طرح را ناتوانی مددجویان تحت حمایت از تأمین وثیقه های درخواستی بانک ها بیان کرد و گفت: با توجه به اینکه قرارداد خرید تضمینی با مددجویان توسط وزارت نیرو بسته می گردد و تعهد قانونی دولتی برای خرید تضمینی برق تولیدی وجود دارد می توان این تعهد وزارت نیرو را به عنوان وثیقه بانکی ارائه کرد.

متین پور اضافه نمود: امیدواریم بانک های عامل این طرح با آنالیز های بیشتر و حل مسائل حقوقی احتمالی، راه استفاده از این روش ارائه وثیقه را برای مددجویان و نیازمندان هموار نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 596

به "اعطای تسهیلات 400 میلیونی به مددجویان کمیته امداد استان اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعطای تسهیلات 400 میلیونی به مددجویان کمیته امداد استان اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید