افزایش تلفات آلودگی هوا در جنوب شرق آسیا تا 2030

به گزارش عکس پارسی، براساس گزارش مشترک دانشگاه هاروارد و سازمان صلح سبز تا سال 2030 نرخ مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا در جنوب شرق آسیا می تواند تا سه برابر افزایش پیدا کند.

افزایش تلفات آلودگی هوا در جنوب شرق آسیا تا 2030

به گزارش خبرنگاران، در این گزارش که به پشتیبانی دانشگاه هاروارد انجام گرفته آمده است: انتشار گازهای آلوده کننده ناشی از احتراق زغال سنگ تا سال 2030 میلادی در منطقه جنوب شرق آسیا سه برابر بیشتر خواهد شد و این شرایط در عین حال می تواند منجر به افزایش تلفات ناشی از آلودگی هوا در این منطقه گردد.

محققان هاروارد و کارشناسان سازمان محیط زیستی صلح سبز معتقدند پیش بینی می گردد که بین سال های 2011 تا 2035 میلادی تقاضا برای برق در جنوب شرق آسیا تا 83 درصد افزایش یابد که دو برابر متوسط تقاضای جهانی است.

به گزارش سی ان ان، در این مطالعات مشترک تاکید شده که عواملی چون رشد مالی، رشد جمعیت و مهاجرت شهری، دلایل جهش بزرگ در رشد تقاضا برای انرژی در این منطقه است و علاوه بر این در جنوب شرق آسیا برخلاف آمریکا، اروپا، چین یا هند، این تقاضاها هنوز عمدتا به وسیله کارخانه های فراوری نیرو از زغال سنگ به جای استفاده از انرژی های تجدیدپذیر تامین می گردد. بنابراین این شرایط می تواند پیامدهای جدی برای بهداشت عمومی داشته باشد.

بنابراین گزارش، پیش بینی شده که انتشار آلودگی ناشی از احتراق زغال سنگ در این منطقه از آسیا تا 2030 سه برابر خواهد شد و بیشترین افزایش نیز مربوط به دو کشور اندونزی و ویتنام خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 559

به "افزایش تلفات آلودگی هوا در جنوب شرق آسیا تا 2030" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش تلفات آلودگی هوا در جنوب شرق آسیا تا 2030"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید