امیدی به اصلاح شرایط بیمه خبرنگاران هست؟

به گزارش عکس پارسی، مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی درباره شرایط بیمه خبرنگاران خبرگزاری ها اظهار کرد که تفاهم نامه ای بین وزارت ارشاد و بیمه تامین اجتماعی منعقد شده است که بیمه ای شبیه به بیمه خویش فرما اما با مزایای بیشتر ارایه خواهد شد.

امیدی به اصلاح شرایط بیمه خبرنگاران هست؟

محمدرضا دربندی ظهر امروز با حضور در غرفه خبرنگاران در چهارمین نمایشگاه مطبوعات و رسانه های استان کرمان درباره شرایط بیمه خبرنگاران خبرگزاری ها، اظهار کرد: قانون بیمه خبرنگاران متعلق به سازمان تامین اجتماعی است و هرچه کوشش کردیم که قانون را اصلاح کنیم، نشد.

او ادامه داد: اما تفاهم نامه ای میان وزارت ارشاد و بیمه تامین اجتماعی همانند بیمه خویش فرما اما با مزایای بیشتر، منعقد شده است. بر این اساس افرادی که نمی توانستند بیمه شوند مانند سرپرست نمایندگی ها، مدیران مسئول، خبرنگاران خبرگزاری ها، کارمندان اداری رسانه ها و مطبوعات می توانند از این بیمه استفاده نمایند.

دربندی با بیان اینکه حدود دو ماه دیگر این مهم ابلاغ می گردد، گفت: تعداد خبرگزاری هایی که در ایران وجود دارد با تعداد کل خبرگزاری های کشورهای اتحادیه اروپا برابر است که این مهم یک فرصت است؛ زیرا جوانان و همچنین اکثر مردم به شبکه های اجتماعی گرایش دارند.

مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین اعلام نمود: یارانه کاغذ به طور کلی به رسانه ها تعلق می گرفت، اما سندیکای خبرگزاری ها و پایگاه های خبری مشکل پیدا می کرد، زیرا یارانه، مخصوص کاغذ بود و خبرگزاری ها کاغذ مصرف نمی نمایند؛ بنابراین مقدمات اصلاحیه این قانون در حال تهیه و تدوین است تا بتوانیم به خبرگزاری ها و پایگاه های خبری نیز یاری کنیم، اما این یاری ها شامل کسانی نمی گردد که وابسته به سازمانی هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 93

به "امیدی به اصلاح شرایط بیمه خبرنگاران هست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیدی به اصلاح شرایط بیمه خبرنگاران هست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید