اولین حقوق بازنشستگان در سال 99 واریز شد ، افزایش حقوق فعلا به تعویق افتاد!

به گزارش عکس پارسی، به گزارش خبرنگاران، هرچند امروز اولین حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 99 به حساب آنها واریز شد اما طبق آخرین پیگیری ها، افزایش حقوق در فیش پرداختی بازنشستگان اعمال نشده و فعلا اعمال افزایش حقوق به تعویق افتاده است.

اولین حقوق بازنشستگان در سال 99 واریز شد ، افزایش حقوق فعلا به تعویق افتاد!

پیش از این، علی دهقان کیا، رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی درباره حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی گفته بود: حداقل حقوق بازنشسته تامین اجتماعی یک میلیون و 800 هزار تومان تعیین شد که بن این افراد از 48 هزار تومان به 60 هزار تومان، حق اولاد از 12 به 15 هزارتومان، حق مسکن از 22 هزار تومان به 30 هزار تومان، حق همسر از 59 هزار تومان به 60 هزار تومان اعلام شد که در نهایت حقوق بازنشسته تامین اجتماعی 2 میلیون و 9 هزار تومان تعیین شد.

اشاره او به افزایش 21 درصد حداقل دستمزد بوده که برای سال 99 از 1.5 میلیون به 1.8 میلیون افزایش یافته اما هنوز اختلاف نظرها درباره آن ادامه دارد. آخرین بار هرچند حسین سلاح ورزی، نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفته بود که این مصوبه افزایش 21 درصدی شورای عالی کار تغییر نخواهد کرد اما معاون مالی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داده بود احتمالا در میانه سال 99 مجددا حقوق کارگران افزایش یابد.

در این شرایط به نظر می رسد هنوز افزایش حقوق کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی در اولین واریزی آنها طی سال 99 هنوز اعمال نشده است. آیا این تعویق اعمال افزایش حقوق بازنشستگان به معنای احتمال تجدید نظر در افزایش حقوق کارگران است یا در چند روز آینده مانند بعضی سنوات گذشته مبلغ افزایش حقوق کارگران در فروردین ماه سال جاری به صورت مجزا پرداخت خواهد شد؟

از سوی دیگر برای بخش دیگر جامعه بازنشستگان کشور (یعنی لشکری و کشوری)، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفته بود: مقرر شده تصمیمات جلسه اخیر با نمایندگان بازنشستگی به گونه ای تنظیم گردد تا افزایش حقوق ها در فیش واریزی فروردین سال جاری تعیین گردد. باید دید آیا تغییرات جدید در فیش پرداختی فروردین ماه این قشر اعمال خواهد شد یا آنها نیز به مانند بازنشستگان تامین اجتماعی باید فعلا منتظر بمانند.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 7 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 956

به "اولین حقوق بازنشستگان در سال 99 واریز شد ، افزایش حقوق فعلا به تعویق افتاد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین حقوق بازنشستگان در سال 99 واریز شد ، افزایش حقوق فعلا به تعویق افتاد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید