تأکید چین بر پایبندی به برجام

به گزارش عکس پارسی، چین پس از اظهارات اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا درباره توافق هسته ای با ایران، بر پایبندی خود به برجام تأکید کرد و طرف های دیگر را نیز فرا خواند که به توافق های به دست آمده پایند بمانند.

تأکید چین بر پایبندی به برجام

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

پس از موضع گیری روسیه و اتحادیه اروپا حال چین نیز به اظهارات اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا واکنش نشان داده است.

خبرگزاری دولتی چین، شین هوآ بامداد یکشنبه (14 ژانویه / 24 دی) به نقل از لو کانگ، سخنگوی وزارت خارجه این کشور گزارش داد که توافق هسته ای با ایران از اهمیتی کلیدی برای صلح و ثبات در منطقه برخوردار است.

او همچنین بر موضع چین در خصوص رد تحریم های یکجانبه تأکید کرد. سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین توضیح داد، این توافق که به دشواری حاصل شده، باید رعایت گردد. او همه طرف های شریک در کسب این توافق را فراخواند که به برجام پایبند بمانند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز آدینه (22 دی/ 12 ژانویه) اظهار داشت که تعلیق تحریم های هسته ای علیه جمهوری اسلامی را برای آخرین بار و برای یک دوره چهار ماهه تمدید می نماید.

او اضافه کرد که تکرار این کار مستلزم آن است که اشکال های فاجعه بار توافق هسته ای اصلاح شوند.

ترامپ گفت که امضای مصوبه کنگره این کشور مشروط بر گنجاندن چهار مؤلفه اصلی است، از جمله اجازه بازرسی فوری از تمام اماکنی که آژانس بین المللی انرژی اتمی خواستار بازدید از آن است و همچنین اطمینان از این که جمهوری اسلامی به سلاح اتمی حتی نزدیک هم نمی گردد

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 481

به "تأکید چین بر پایبندی به برجام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأکید چین بر پایبندی به برجام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید