ترامپ از حفتر ناامید شد، ناکامی دیگر برای بولتون

به گزارش عکس پارسی، به گزارش خبرنگاران به نقل از روسیاالیوم، یک رسانه انگلیسی به جدیدترین موضع دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در قبال خلیفه حفتر و اینکه وی از خلیفه حفتر ناامید شده است، اشاره کرد.

ترامپ از حفتر ناامید شد، ناکامی دیگر برای بولتون

روزنامه گاردین به نقل از منابعی در واشنگتن و شمال آفریقا گزارش داد که ترامپ از موضع خود در حمایت از خلیفه حفتر دست کشیده است.

این رسانه نوشت: ترامپ و جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا در ابتدا با چنگ انداختن خلیفه حفتر بر طرابلس پایتخت لیبی یعنی جایی که دولت وفاق ملی مورد حمایت سازمان ملل سلطه دارد، موافقت کرده است. بولتون برای حمله به طرابلس به خلیفه حفتر اینگونه که خود حفتر به مقامات سازمان ملل گفته است به شرط اینکه عملیات برق آسا باشد، چراغ سبز داده بود اما با شکست حمله حفتر، اداره پرونده لیبی از بولتون به وزارت خارجه آمریکا واگذار شد و مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا طی دو هفته اخیر مذاکراتی با کارشنان امور لیبی انجام داده است و گزینه هایی را مورد بررسی قرار داده است که از جمله آنها آتش بس مورد حمایت آمریکاست و این گزینه ای که مورد حمایت کشورهای اروپایی است که خواستار این هستند که واشنگتن، حفتر را به قبول آن وادار کند.

گاردین در ادامه آورده است که واشنگتن به دنبال به کارگیری نیروی نظامی برای حل بحران لیبی نیست زیرا ترامپ به دنبال دوری از درگیر کردن کشورش در درگیری های نظامی است.

گزارش گاردین همزمان با سفر قریب الوقوع حفتر به آمریکا و دیدارش با ترامپ در ماه جاری میلادی است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 217

به "ترامپ از حفتر ناامید شد، ناکامی دیگر برای بولتون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ از حفتر ناامید شد، ناکامی دیگر برای بولتون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید