تشدید مسائل مالی محبوبیت نخست وزیر ایتالیا را کاهش داد

به گزارش عکس پارسی، خبرنگاران: تازه ترین نظرسنجی اجرا شده نشان می دهد که میزان محبوبیت دولت نخست وزیر ایتالیا به علت تشدید مسائل مالی با کاهش روبرو شده است.

تشدید مسائل مالی محبوبیت نخست وزیر ایتالیا را کاهش داد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، کاهش محبوبیت متئو رنتسی نخست وزیر ایتالیا به علت افزایش مسائل مالی در شرایطی است که وی همچنان محبوب ترین رهبر سیاسی این کشور به شمار می رود.

بر اساس این گزارش نظرسنجی موسسه دموس که برای روزنامه چپگرای ریپوبلیکا اجرا شده حاکی است که اگر انتخاباتی سریع و فوری در ایتالیا برگزار گردد حزب دموکراتیک ایتالیا به رهبری رنتسی 36.3 درصد آرا را در مجلس کسب خواهد نمود.

این رقم برای جنبش 5 ستاره ایتالیا 19.8 درصد و برای حزب راستگرای فورتزا به رهبری سیلویو برلوسکونی نیز 16.2 درصد بوده است. البته حزب دموکراتیک ایتالیا در انتخابات مجلسی اروپا که ماه می برگزار گردید بیش از 41 درصد آرا را کسب نموده بود.

نتایج نظرسنجی که هفته گذشته اجرا شده نشان می دهد که میزان محبوبیت دولت ایتالیا در ماه نوامبر 13 درصد کاهش داشته و به کمتر از 43 درصد رسیده است. این رقم در ماه اکتبر به 56 درصد رسیده بود. این کمترین حد محبوبیت دولت ایتالیا از زمان به قدرت رسیدن رنتسی در ماه فوریه است.

رنتسی 39 ساله شهردار سابق فلورانس همچنان محبوب ترین رهبر سیاسی ایتالیا به شمار می رود. میزان محبوبیت وی در این نظرسنجی 52 درصد اعلام شده است. تازه ترین رقیب وی یعنی متئو سالوینی رهبر حزب لیگ شمالی ایتالیا با محبوبیت 30 درصدی روبرو شده است.

در حالی که تا سال 2018 میلادی هیچ انتخاباتی در ایتالیا برگزار نخواهد شد ولی کناره گیری احتمالی جورجو ناپولیتانو رئیس جمهور 89 ساله ایتالیا از قدرت تا اوایل سال آینده احتمالا موجب خواهد شد تا رنتسی خواهان برگزاری انتخابات زودرس گردد تا صندلی خود را تثبیت کند.

ایتالیا در هفته های اخیر شاهد اعتراضات گسترده مردمی علیه اصلاحات مالی و اجتماعی دولت بوده است.در حالی که دولت ایتالیا طرح جدید اصلاح بازار اشتغال و کار را به مجلس ارائه نموده است اتحادیه های کارگری، دانشجویان و گروه های چپ نسبت به اصلاحات پیشنهادی دولت به شدت معترض هستند.

بر اساس طرح پیشنهادی دولت، شرکت ها آسان تر از گذشته می توانند نیروی کار مورد احتیاج خود را استخدام و اخراج نمایند. هدف اصلی دولت ایتالیا از اجرای این طرح افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری عنوان شده است.

اتحادیه های تجاری همچنین به شدت نسبت به تصمیم دولت رنتسی برای کاهش هزینه های دولتی مخالف هستند. دولت ایتالیا مجبور است تا برای دستیابی به اهداف اتحادیه اروپا کسری بودجه خود را کاهش دهد. ایتالیا در سال های اخیر با کاهش شدید رشد مالی روبرو شده و با معضلات بزرگی چون بیکاری بالا بین جوانان روبرو است. ایتالیا پایین ترین رشد مالی در بین کشورهای منطقه یورو را در سال های اخیر داشته است.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 452

به "تشدید مسائل مالی محبوبیت نخست وزیر ایتالیا را کاهش داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشدید مسائل مالی محبوبیت نخست وزیر ایتالیا را کاهش داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید