تظاهرات علیه قانون تبعیض مذهبی در 128 شهر هند ادامه یافت

به گزارش عکس پارسی، در حالیکه وزیر کشور هند اعلام نموده است دولت حاضر به لغو قانون بازنگری تابعیت نیست تظاهرات گسترده در 128 شهر هند همچنان ادامه دارد.

تظاهرات علیه قانون تبعیض مذهبی در 128 شهر هند ادامه یافت

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از ملت تایمز، تظاهرات گسترده مردمی علیه قانون تبعیض مذهبی که طبق آن غیر هندی ها به شرط مسلمان نبودن می توانند تابعیت هندی دریافت نمایند همچنان ادامه دارد.

گزارش ها حاکی است مردم هند در 128 شهر این کشور ضمن برپایی تظاهرات گسترده و سردادن شعارهایی علیه دولت دهلی نو خواهان لغو این قانون شدند.

مردم هند با سر دادن شعارهای نه به قانون تبعیض مذهبی خشم خود را نسبت به تصمیم دولت دهلی نو اعلام کردند.

گسترده ترین تظاهرات در باغ شاهی شهر دهلی نو در جریان است و حمله نظامیان هندی به دانشجویان معترض نیز بر خشم مردم دامن زده است.

اعتصاب ها و تظاهرات علیه دولت هند در حالی افزایش یافته است که نقطه شروع اعتراضات سراسری در این کشور ضرب و شتم دانشجویان دانشگاه جواهر لعل نهرو بود.

گفته می گردد در بسیاری از شهرهای هند پلیس در حال استفاده از گاز اشک آور و تفنگ ساچمه ای علیه معترضین است ولی پیروز به کنترل ناآرامی ها نشده است.

از سوی دیگر امت شاه وزیر کشور هند تاکید نموده است: علی رغم تمام نا آرامی ها و اعتراضات مردمی دولت قصد لغو قانون بازنگری تابعیت را ندارد.

لازم به ذکر است حدود دو ماه پیش دولت هند در اقدامی عجیب ابتدا 2 میلیون نفر را که بیشتر آنها مسلمان بودند به بهانه مشکوک بودن تابعیتشان، سلب تابعیت کرد.

دولت دهلی نو سپس قانونی را به تصویب رساند که طبق آن غیر مسلمان ها می توانستند تابعیت هندی بگیرند به این ترتیب درب خروج از کشور را به روی مسلمانان باز کرد.

تا به امروز در جریان تظاهرات علیه قانون تبعیض مذهبی حداقل 30 نفر کشته شده اند و بیش از 21 هزار نفر نیز دستگیر شده اند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 730

به "تظاهرات علیه قانون تبعیض مذهبی در 128 شهر هند ادامه یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات علیه قانون تبعیض مذهبی در 128 شهر هند ادامه یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید