تهدید 2 بانک بزرگ برای کاهش فعالیت خود در اسکاتلند در صورت استقلال از انگلیس

به گزارش عکس پارسی، خبرنگاران: دو بانک بزرگ اسکاتلند اعلام کردند اگر مردم اسکاتلند در همه پرسی 18 سپتامبر به استقلال از انگلیس رای مثبت دهند فعالیت خود را در این کشور کاهش داده و شعبه های اصلی خود را به انگلیس منتقل خواهند کرد.

تهدید 2 بانک بزرگ برای کاهش فعالیت خود در اسکاتلند در صورت استقلال از انگلیس

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، تهدید رویال بانک اسکاتلند و گروه بانکی لیودز برای کاهش فعالیت های خود در اسکاتلند و انتقال شعبه های اصلی به انگلیس در شرایطی است که تازه ترین نظرسنجی ها نشان می دهد کمپین استقلال اسکاتلند توانسته است حمایت بخش زیادی از مردم را کسب نموده و احتمال رای مثبت مردم به استقلال این کشور از انگلیس بیش از پیش افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش بعضی بانک ها و موسسات اقتصادی نیز در روزهای اخیر هشدار داده اند که در صورت رای مثبت به استقلال اسکاتلند فعالیت خود را در این کشور کاهش خواهند داد. صنعت بانکداری یکی از بخش های مهم اقتصاد اسکاتلند به شمار می رود و در صورت متوقف شدن فعالیت بانک های بزرگ زیان و ضرر بزرگی به این کشور وارد خواهد شد.

رویال بانک اسکاتلند از سال 1727 میلادی تاکنون به فعالیت خود ادامه داده و بیش از 11500 کارمند دارد. این بانک امروز پنج شنبه اعلام نموده است که این تصمیم را به این علت اتخاذ نموده است که استقلال اسکاتلند موجب ایجاد نااطمینانی هایی می گردد که بر توانایی این بانک برای استقراض تاثیر منفی خواهد داشت.

81 درصد سهام این بانک در اختیار دولت انگلیس قرار گرفته است. البته این بانک ابراز امیدواری نموده است که به فعالیت عادی خود در اسکاتلند و ارائه خدمت به مشتریان اسکاتلندی ادامه دهد.

گروه بانکی لیودز نیز که 25 درصد سهام آن در اختیار دولت انگلیس است اواخر روز گذشته تایید نموده است که در صورت استقلال اسکاتلند بخش زیادی از فعالیت خود را به انگلیس منتقل خواهد نمود.

هر دو بانک پیش از این نیز هشدار داده بودند که استقلال اسکاتلند خطر و تهدید بزرگی برای کسب و کار آنها به شمار می رود. لیودز بیش از 15 هزار کارمند در اسکاتلند دارد.

منبع: تسنیم
انتشار: 11 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 558

به "تهدید 2 بانک بزرگ برای کاهش فعالیت خود در اسکاتلند در صورت استقلال از انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهدید 2 بانک بزرگ برای کاهش فعالیت خود در اسکاتلند در صورت استقلال از انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید