توسعه بزرگترین پروژه همجوشی هسته ای دنیا در فرانسه شروع شد

به گزارش عکس پارسی، پنجمین مرحله توسعه بزرگترین پروژه همجوشی هسته ای در فرانسه شروع شد. این پروژه بین المللی با هزینه 20 میلیارد یورو در حال اجرا است.

توسعه بزرگترین پروژه همجوشی هسته ای دنیا در فرانسه شروع شد

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

بزرگترین پروژه همجوشی هسته ای دنیا وارد فاز پنجم مرحله تاسیس خود شد.

این پروژه که با هزینه 20 میلیارد یورو در جنوب فرانسه در حال توسعه است، پس از تکمیل می تواند پلاسمای بسیار داغ مورد احتیاج برای همجوشی را فراوری کند. به گفته کارشناسان همجوشی هسته ای منبعی پاک برای فراوری برق است که به حل چالش تغییرات آب وهوایی یاری می نماید.

پروژه مذکور Iter نام دارد و با همکاری چین، اتحادیه اروپا، هند، ژاپن، کره جنوبی، روسیه و آمریکا در حال توسعه است و همه این کشورها بخشی از هزینه آن را تقبل نموده اند.

در حال حاضر برای فراوری انرژی هسته ای باید هسته اتم ها شکسته گردد. در این فرایند عناصر شیمیایی سنگین برای فراوری عناصر سبکتر تجزیه می شوند. اما همجوشی هسته ای حاصل ترکیب دو ماده سبک و ساخت یک نمونه سنگین تر است.

چنین فرایندی مقدار زیادی انرژی هسته ای با رادیواکتیویته اندک فراوری می نماید. Iter پلاسمای داغ را داخل سازه ای به نام توکامک(tokamac) محبوس می نماید تا واکنش های همجوشی کنترل شوند.

در حقیقت هدف از اجرای این پروژه نشان دادن قابلیت اجرایی همجوشی هسته ای در مقیاس تجاری است. این تاسیسات پس از تکمیل شدن پروژه در 2025 میلادی فعالیت خود را شروع می نماید.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1071

به "توسعه بزرگترین پروژه همجوشی هسته ای دنیا در فرانسه شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه بزرگترین پروژه همجوشی هسته ای دنیا در فرانسه شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید