جزئیات روز دوم استیضاح ترامپ ، نمایندگان مجری طرح استیضاح: او را مجرم اعلام کنید

به گزارش عکس پارسی، روز دوم استیضاح رئیس جمهور آمریکا در مجلس سنای این کشور با تمرکز دموکرات ها روی یکی از بندهای این طرح یعنی سوءاستفاده وی از قدرت همراه بود.

جزئیات روز دوم استیضاح ترامپ ، نمایندگان مجری طرح استیضاح: او را مجرم اعلام کنید

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، دموکرات های کنگره آمریکا بامداد امروز جمعه چهارم بهمن ماه در دومین روز بررسی استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور در مجلس سنا، گفتند که او از قدرت دولتی سوءاستفاده کرده تا دستاوردهای سیاسی داشته باشد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، کنندگان دموکرات همچنین توضیح دادند که جو بایدن معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا و نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2020 این کشور، در تعاملاتی که با اوکراین داشته هیچ کار اشتباهی انجام نداده است.

این در حالی است که ترامپ و متحدان جمهوری خواهش معتقدند بایدن در زمان معاونت دولت، به کی یف فشار آورده تا دادستان کل اوکراین را از سمت خود برکنار کند تا نتواند تحقیقاتی را درباره فساد مالی شرکت تولیدکننده گاز بوریسما که ریاست آن را پسرش (هانتر بایدن) برعهده داشت، انجام دهد.

در دومین روز جلسه دادرسی استیضاح ترامپ در مجلس سنا، هشت ساعت مباحثه انجام شد و اعضای دموکرات مجلس کنندگان آمریکا از فرصت خود برای بیان ادلّه درباره یکی از بندهای این طرح یعنی سوءاستفاده از قدرت جهت کسب دستاورد سیاسی علیه بایدن استفاده کردند.

دموکرات ها در این جلسه تصریح کردند ترامپ به دلیل هراسی که از رویارویی با بایدن در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو داشت، به اوکراین فشار آورد تا تحقیقاتی را علیه او و پسرش آغاز کند.

سیلویا گارسیا عضو مجلس کنندگان آمریکا در صحن سنا گفت: اگر ما اجازه دهیم این نقض آشکار قدرت ادامه یابد، این رئیس جمهور آزادی عمل خواهد داشت تا از کنترلی که بر سیاست خارجی آمریکا دارد در جهت منافع شخصی استفاده کند و به تبع آن دیگر رؤسای جمهور آینده نیز همین گونه [عمل خواهند کرد].

کنندگان مجری طرح استیضاح ترامپ همچنین از سناتورها خواستند او را به دلیل ارتکاب دو اتهامی که ذیل این طرح آمده، مجرم اعلام کنند.

مجلس کنندگان آمریکا بامداد 28 آذرماه با اکثریت آرا هر دو بند قطعنامه استیضاح ترامپ یعنی سوءاستفاده از قدرت و ممانعت در تحقیقات کنگره را به تصویب رساند تا او سومین رئیس جمهور تاریخ آمریکا لقب بگیرد که استیضاح می شود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 738

به "جزئیات روز دوم استیضاح ترامپ ، نمایندگان مجری طرح استیضاح: او را مجرم اعلام کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات روز دوم استیضاح ترامپ ، نمایندگان مجری طرح استیضاح: او را مجرم اعلام کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید