جوزف بورل: به ونزوئلا ناظر انتخاباتی نمی فرستیم

به گزارش عکس پارسی، اتحادیه اروپا مدعی است از آنجا که دولت کاراکاس انتخابات پارلمانی را به زمانی فراتر از ششم دسامبر موکول نمی کند؛ فرصت کافی برای انجام یک ماموریت کامل نظارتی وجود ندارد.

جوزف بورل: به ونزوئلا ناظر انتخاباتی نمی فرستیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از عدم اعزام نمایندگان اروپایی برای نظارت بر انتخابات پارلمانی ونزوئلا خبر داد و مدعی شد: از آنجا که این انتخابات (آنگونه که ما انتظار داریم) به تعویق نمی افتد؛ حتی احتمال اعزام یک هیئت ناظر را نیز بررسی نمی کنیم.

گفتنی است، پیشتر اتحادیه اروپا با مداخله آشکار در امور داخلی ونزوئلا خواستار تعویق برگزاری انتخابات در این کشور حداقل برای یک بازه زمانی 6 ماهه شده بود.

این اتحادیه گفته بود به دلیل شرایط فعلی جهانی توانایی اعزام ناظران برای انتخابات پارلمانی ونزوئلا را ندارد.

اروپایی ها همچنین مدعی شده بودند که سیاست شان در قبال کاراکاس تغییری نکرده است، اما حقیقت این است که شرایط فعلی برای برگزاری یک انتخابات آزاد، عادلانه و دموکراتیک محیا نیست.

انتخابات پارلمانی ونزوئلا قرار است در تاریخ ششم دسامبر (16 آذر) برگزار شود. این نکته نیز قابل تامل است که عدم اعزام ناظران اروپایی را می توان به منزله پیش نویس سناریوی زیر سوال بردن نتیجه اننتخابات پارلمانی ونزوئلا تلقی کرد.

در انتخابات ریاست جمهوری بلاروس نیز موسسات وابسته به سازمان امنیت و همکاری اروپا، از اعزام ناظر خودداری کردند حال آنکه بعدها اعتراضات خیابانی این کشور را دستاویزی برای مشروعیت زدایی از نتیجه انتخابات قرار دادند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 آبان 1399 بروزرسانی: 19 آبان 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1195

به "جوزف بورل: به ونزوئلا ناظر انتخاباتی نمی فرستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جوزف بورل: به ونزوئلا ناظر انتخاباتی نمی فرستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید