خاموشی گسترده در ونزوئلا در بحبوحه تشدید تنش های سیاسی

به گزارش عکس پارسی، برق سراسر ونزوئلا و پایتخت این کشور تا اوایل امروز (آدینه) در خاموشی مطلق به سر می برد و دولت نیکولاس مادورو آن را به خرابکاری در تاسیسات اصلی برق نسبت می دهد.

خاموشی گسترده در ونزوئلا در بحبوحه تشدید تنش های سیاسی

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیکولاس مادورو، رییس جمهوری ونزوئلا در واکنش به این قطعی گسترده برق با محکوم کردن آمریکا در صفحه توییتر خود نوشت: جنگ الکتریسیته که توسط امپریالسیم آمریکایی علیه مردم ونزوئلا اعلام و رهبری شده است، شکست خواهد خورد. هیچ چیز و هیچکس نمی تواند مردم بولیوار و چاوز را شکست دهد. هم میهنان متحد شوید.

این خاموشی 22 ایالت از 23 ایالت ونزوئلا را درگیر کرد. روز پنجشنبه حدود هشت ساعت پس از قطعی برق ونزوئلا بعضی از مناطق در شرق پایتخت کم کم روشن شدند.

جریان برق حدود ساعت 16:50 به وقت محلی در کاراکاس قطع شد و پس از آن تمامی محله های پایتخت و سرویس هایی همچون مترو و چراغ های هدایت و رانندگی نیز از کار افتادند. با خاتمه ساعات کاری هم هزاران تن از مردم مجبور شدند کیلومترها تا منازل خود پیاده روی نمایند.

این قطعی برق تمامی فعالیت های فرودگاه بین المللی سیمون بولیوار را نیز در بر گرفت. خطوط تلفن و اینترنت هم برای مدتی قطع شدند و شبکه توزیع آب به مناطق مسکونی که به وسیله پمپ های الکتریکی صورت می گرفت، مختل شد.

موتا دومینگز، وزیر برق ونزوئلا در این رابطه بیان نمود: ما دوباره توسط یک جنگ الکتریسیته مورد حمله قرار گرفتیم. این بار آنها به تاسیسات هیدروالکتریک گوری که اصلی ترین تاسیسات در جنوب کشور است، حمله کردند.

خوان گوآیدو، رییس جمهوری خودخوانده ونزوئلا با بیان اینکه قطعی برق مربوط به بی توجهی دولت مادورو است، وی را مجدداً غاصب توصیف کرد. گوآیدو همچنین در صفحه توییترش نوشت: هرج و مرج، نگرانی و خشم. این خاموشی نشان دهنده بی کفایتی این غاصب است. احیای جریان برق و احیای کشور به وسیله خاتمه دادن به غصب صورت می گیرد.

تاسیسات گوری در ایالت بولیوار یکی از اصلی ترین تاسیسات الکتریکی در آمریکای لاتین است. خورخه رودریگز، وزیر ارتباطات ونزوئلا اعلام نموده است این خرابکاری قرار بود تا چندین روز به طول بیانجامد، ولی جریان برق در ساعاتی بعد از خاموشی وصل شد.

مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا هم با رد اتهامات وارده از سوی دولت مادورو اظهار کرد: این خاموشی گسترده در ونزوئلا هیچ ارتباطی با آمریکا ندارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 162

به "خاموشی گسترده در ونزوئلا در بحبوحه تشدید تنش های سیاسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاموشی گسترده در ونزوئلا در بحبوحه تشدید تنش های سیاسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید