خبرنگاران اروپا، روسیه را به نقض قوانین بین الملل در شبه جزیره کریمه متهم کرد

به گزارش عکس پارسی، تهران- خبرنگاران- اتحادیه اروپا پنجشنبه شب روسیه را به کوشش برای سربازگیری و نقض قوانین بین الملل در شبه جزیره کریمه متهم کرد.

خبرنگاران اروپا، روسیه را به نقض قوانین بین الملل در شبه جزیره کریمه متهم کرد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، اتحادیه اروپا پنجشنبه در بیانیه ای گفت: امروز فدراسیون روسیه کارزاری برای سربازگیری در شهر سواستوپول و جمهوری خودمختار کریمه که به طور غیرقانونی ضمیمه شده است، شروع کرد تا شهروندان در نیروهای مسلح این فدراسیون ثبت نام نمایند.

در ادامه این بیانیه آمده است: این یک اقدام دیگر در نقض قوانین بین المللی بشردوستانه است. فدراسیون روسیه موظف است که از حقوق بشر در شبه جزیره کریمه دفاع کند.

منطقه کریمه واقع در ساحل دریای سیاه 27 هزار کیلومتر مربع وسعت دارد و بر اساس نتایج سرشماری سال 2014، یک میلیون و 492 هزار روس، 344 هزار اوکراین تبار و 233 هزار تاتار تبار دارد.

اختلافات روسیه و اوکراین که با یکدیگر پیوندهای تاریخی و مذهبی گسترده ای دارند از سال 2014 و پس از وقوع تغییرات در اوکراین که کی یف از آن به عنوان انقلاب و روس ها از آن به عنوان کودتا یاد می نمایند، شروع شد.

مردم شرق اوکراین و شبه جزیره کریمه پس از این اتفاق، دست به مخالفت با دولت مرکزی در کی یف زدند.

با توجه به حضور نظامی روسیه در کریمه، کرملین امنیت برگزاری همه پرسی در شبه جزیره کریمه را فراهم کرد و مردم این منطقه که بیشتر آنان را روس زبانان متمایل به مسکو تشکیل می دادند رای به استقلال از اوکراین و سپس درخواست پیوستن به روسیه را دادند که با موافقت پوتین اجرایی شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1400 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1542

به "خبرنگاران اروپا، روسیه را به نقض قوانین بین الملل در شبه جزیره کریمه متهم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اروپا، روسیه را به نقض قوانین بین الملل در شبه جزیره کریمه متهم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید