خبرنگاران بسته خبرهای کوتاه خراسان رضوی

به گزارش عکس پارسی، مشهد- خبرنگاران- دستگیری یک شکارچی متخلف در بجستان و واکسینه شدن 10 هزار قطعه طیور در بخش رخ تربت حیدریه علیه بیماری نیوکاسل، 2 خبر کوتاه روز شنبه در خراسان رضوی هستند.

خبرنگاران بسته خبرهای کوتاه خراسان رضوی

بجستان- رییس اداره حفاظت محیط زیست بجستان گفت: طبق گزارشات مردمی مبنی بر شکار غیرمجاز در بخشی از ارتفاعات این شهرستان ماموران یگان حفاظت محیط زیست به همراه ماموران کلانتری مرکزی بجستان به طور نامحسوس راهی منطقه شده و پس از ردزنی شکارچیان برای دستگیری آنان وارد عمل شدند. مجتبی رضانژاد اضافه کرد: 2 نفر از شکارچیان به محض مشاهده ماموران بدون توجه به فرمان ایست و شلیک تیر هوایی از صحنه متواری شدند. وی ادامه داد: یک نفر از شکارچیان دستگیر و چهار قطعه کبک شکار شده کشف و ضبط شد. رییس اداره حفاظت محیط زیست بجستان گفت: متخلف دستگیر شده به مرجع قضایی معرفی و خودرو وی نیز توقیف شد. وی اضافه کرد: افراد متواری نیز که از متهمان سابقه دار بوده و دارای پرونده تخلف زیست محیطی و شکار غیرمجاز می باشند، شناسایی شده و در این خصوص پرونده ای تشکیل و تحویل مرجع قضایی شهرستان شد.

تربت حیدریه- مسوول پست شبکه دامپرشکی بخش رخ تربت حیدریه از اجرای دومین مرحله واکسیناسیون رایگان 10 هزار قطعه طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل در این بخش اطلاع داد. کاظم فیاض به خبرنگار خبرنگاران گفت: این طرح با توجه به شرایط شیوع کرونا و ضرورت پرهیز از تجمعات، به صورت تدریجی و با ملاحظات پیشگیرانه خاص توسط کارکنان پست دامپزشکی رباط سنگ در حال اجرا است. وی با بیان اینکه در مرحله قبلی که پاییز سال جاری انجام شد، 17 هزار قطعه طیور بومی واکسینه شدند اضافه کرد: به منظور افزایش سطح ایمنی در طیور بومی برای قطع زنجیره انتقال ویروس به طیور صنعتی و همچنین حفظ جمعیت طیور بومی و اشتغال پایدار در روستا، با اولویت روستاهای نزدیک به واحدهای طیور صنعتی، طیور بومی روستاهای منطقه رخ علیه بیماری نیوکاسل به صورت رایگان واکسینه می شوند. مسوول پست شبکه دامپرشکی بخش رخ تربت حیدریه ادامه داد: نیوکاسل یکی از بیماری های ویروسی مسری طیور است که موجب خسارات جبران ناپذیری در طیور صنعتی و بومی می شود و تنها با رعایت اصول بهداشتی و ایجاد امنیت زیستی با واکسیناسیون از شیوع این بیماری جلوگیری می شود. وی جمعیت تقریبی طیور منطقه رخ را نزدیک به 32 هزار قطعه برآورد کرد و از روستاییان خواست با حفظ شرایط ایمنی فردی و پرهیز از ایحاد تجمع برای واکسیناسیون طیور خود به گروههای دامپزشکی مستقر در روستا مراجعه نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 فروردین 1400 بروزرسانی: 22 فروردین 1400 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1499

به "خبرنگاران بسته خبرهای کوتاه خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بسته خبرهای کوتاه خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید