خبرنگاران حضور مردم در خاکسپاری ها عامل انتقال بیماری کرونا در گیلانغرب است

به گزارش عکس پارسی، قصرشیرین- خبرنگاران- فرماندار گیلانغرب گفت: این شهرستان از لحاظ ابتلا به کرونا باتوجه به فرایند صعودی مبتلایان شرایط خوبی ندارد و حضور مردم در آیین های خاکسپاری مهم ترین عامل انتقال بیماری کرونا است.

خبرنگاران حضور مردم در خاکسپاری ها عامل انتقال بیماری کرونا در گیلانغرب است

با ما همراه باشید و درباره ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

کوروش محمودیان روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: با وجود اجرای محدودیت های کرونایی از پنجم تا 19 آبان ماه و تعطیلی ادارات و بازار و ممنوعیت برگزاری آیین های تجمعی اما همچنان فرایند ابتلا سیر صعودی دارد.

وی گفت: با وجود محدودیت ها و کوشش برای سد معبر و مسدود شدن آرامستان ها و برگزار نشدن آیین های ختم، متاسفانه مردم بی توجه در آیین های خاکسپاری حضور پیدا می نمایند و همین دلیل انتشار و شیوع بیماری کرونا در گیلانغرب است.

نماینده عالی دولت در گیلانغرب گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا به امروز در این شهرستان 580 تن به بیماری کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد 32 تن جان باخته اند.

محمودیان ادامه داد: از مردم می خواهیم که موازین بهداشتی را رعایت نمایند و حتما از ماسک استفاده نمایند و از ترددهای غیرضرور پرهیز نموده و در خانه بمانند تا شاهد بازگشت به شرایط عادی و قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا باشیم.

او اضافه کرد: از خانواده های متوفیان درخواست می کنیم با توجه به شیوع بیماری کرونا حتما آیین خاکسپاری را با تعداد محدودی از افراد انجام دهند و همکاری و مشارکت لازم را با ستاد کرونا انجام دهند و در صورت افزایش مبتلایان و ادامه همین شرایط امکانات موجود جوابگوی تعداد بیماران نیست.

طبق آخرین آمار با اضافه شدن 198 بستری جدید مبتلا به کرونا، تعداد افرادی بستری شده در بیمارستان های استان به یک هزار و 99 نفر رسیده و با جان باختن 12 نفر دیگر، تعداد افراد فوتی ناشی از ابتلا به این بیماری به عدد 920 رسید.

از ابتدای ورود بیماری کرونا به استان کرمانشاه تا به امروز 30 هزار و 697 نفر به ان مبتلا شده اند.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از 72 هزار تن جمعیت دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 آذر 1399 بروزرسانی: 18 آذر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1255

به "خبرنگاران حضور مردم در خاکسپاری ها عامل انتقال بیماری کرونا در گیلانغرب است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حضور مردم در خاکسپاری ها عامل انتقال بیماری کرونا در گیلانغرب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید