خبرنگاران درخواست یاری اقتصادی پنج میلیارد دلاری آفریقای جنوبی برای مقابله با کرونا

به گزارش عکس پارسی، تهران- خبرنگاران- مدیر خزانه داری آفریقای جنوبی از کوشش این کشور برای دریافت یاری پنج میلیارد دلاری از وام دهندگان چندجانبه به منظور یاری به کشور برای مقابله با شیوع بیماری کووید 19 اطلاع داد.

خبرنگاران درخواست یاری اقتصادی پنج میلیارد دلاری آفریقای جنوبی برای مقابله با کرونا

با تور آفریقای جنوبی ارزان یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

به گزارش رویترز، آفریقای جنوبی در حال مصاحبه با صندوق بین المللی پول، بانک جهانی، بانک جدید توسعه (BRICS) و بانک توسعه آفریقا برای تأمین بودجه یاری یک بسته نجات پنج میلیارد دلاری با هدف کم کردن تأثیر ویروس کرونا بر مشاغل آسیب دیده و خانواده های فقیر است.

صندوق بین المللی پول اعلام نموده که آفریقای جنوبی حق دارد برای مقابله با این بحران (ویروس کرونا) حداکثر 2. 4 میلیارد دلار وام درخواست کند.

تیتو مباوینی وزیر دارایی آفریقای جنوبی همچنین روز آدینه گفت که دولت می تواند برای دریافت تسهیلات میان 55 تا 60 میلیون دلار در بانک جهانی مذاکره کند.

دوندو موگاجانه مدیرکل خزانه داری ملی آفریقای جنوبی روز یکشنبه در مصاحبه با تلویزیون (eNCA) گفت که آفریقای جنوبی مطمئناً برای تامین دریافت بودجه از صندوق بین المللی پول اقدام خواهد نمود.

موگاجانه اضافه نمود: بانک جهانی گفته است که آفریقای جنوبی می تواند به وام در حدود 50 میلیون دلار دسترسی داشته باشد، بانک توسعه جدید مدتها پیش گفته بود که آن ها یک میلیارد دلار را برای ما اختصاص داده اند که ما می توانیم به آن ها دسترسی پیدا کنیم.

مدیر کل خزانه داری آفریقای جنوبی تاکید نمود: در مجموع در حال حاضر ما به دنبال دریافت یاری هزینه 95 میلیارد راندی معادل (4.99 میلیارد دلار) از این موسسات برای مقابله با شیوع بیماری کووید 19 هستیم.

به دنبال شیوع ویروس کرونا در آفریقای جنوبی تا کنون 4 هزار و 361 نفر مبتلا و 86 نفر جان خود را از دست داده اند و یک هزار و 473 نفر بهبود یافته اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 932

به "خبرنگاران درخواست یاری اقتصادی پنج میلیارد دلاری آفریقای جنوبی برای مقابله با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران درخواست یاری اقتصادی پنج میلیارد دلاری آفریقای جنوبی برای مقابله با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید