خبرنگاران دوریان برق مناطق شرقی کانادا را قطع کرد

به گزارش عکس پارسی، تهران - خبرنگاران - توفان دریایی دوریان (Dorian) که پس از عبور از باهاما و ایالات شرقی آمریکا اکنون به مناطق شرقی کانادا رسیده، منجر به قطع برق، ریشه کنی درختان و افتادن یک دستگاه جرثقیل در این مناطق شده است.

خبرنگاران دوریان برق مناطق شرقی کانادا را قطع کرد

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

به گزارش روز یکشنبه منابع خبری، توفان دوریان به ایالت نوا اسکوشیا واقع در شرق کانادا رسیده و خسارات عمده ای به هالی فاکس (HALIFAX) مرکز این ایالت وارد ساخته است.

رالف گودال (Ralph Goodale) وزیر امنیت عمومی کانادا در توئیتی بیان کرد که دولت در نظر دارد تا نیروهای نظامی را پس از عبور این توفان جهت امداد رسانی به مناطق آسیب دیده اعزام کند.

قدرت توفان دوریان که حدود دو هفته از شکل گیری آن در اقیانوس اطلس می گذرد، یکشنبه گذشته به سطح پنج، بالاترین سطح قدرت توفان دریایی رسیده بود و به مدت 40 ساعت بر فراز باهاما واقع در شمال کوبا قرار داشت و این کشور جزیره ای را درهم کوبید و اکنون با سرعتی معادل 150 کیلومتر بر ساعت به سطح 2 توفند دریایی رسیده و در سواحل شرقی کانادا قرار گرفته است.

به گزارش منابع خبری، بیش از 330 هزار نفر از ساکنان ایالت نوا اسکوشیا کانادا در خاموشی به سر برده و شدت توفان باعث ریشه کنی درختان و فرو افتادن آنها بر منازل مسکونی در این منطقه شده است.

مرکز پیش بینی توفان کانادا (CHCP) بیان کرد که انتظار می رود این توفان پس از ایالت نوا اسکوشیا به سمت جزیره پرنس ادوارد حرت نموده و امروز به نیو فاندلند برسد.

توفان دریایی دوریان در باهاما با سرعت 320 کیلومتر در ساعت، یکشنبه گذشته منجر به مرگ 43 نفر شد.

شبکه انگلیسی اسکای نیوز 14 شهریور ماه گزارش داد: حدود 130 هزار واحد مسکونی در باهاما تخریب و یا آسیب جدی دیده اند، همچنین بیش از 60 هزار نفر از مردم این کشور 400 هزار نفری نیازمند منابع غذایی هستند.

در پی این توفان حدود 60 درصد مارش هاربور که بزرگترین شهر جزیره گرند آباکو از این مجمع الجزایر است، تخریب شده و دو شهر ماد و پی که شهرهای حاشیه نشین بوده اند، به کلی ویران شده اند.

درآمریکا نیز دوریان پس از ورود به خاک این کشور بسیاری از شهرها تخلیه شدند، بخصوص در منطقه کیپ هاتراس(Cape Hatteras) نخستین نقطه تلاقی خشکی ایالت کارولینای شمالی با اقیانوس اطلس که تا روز آدینه حداقل پنج کشته برجای گذاشت.

توفان دوریان پیش از رسیدن به کانادا، با سرعتی معادل با 145 مایل بر ساعت (233کیلومتر برساعت) به نزدیکی جنوب شرقی جزیره نانتوکت ایالت شرقی ماساچوست (Massachusetts) آمریکا رسیده بود.

این توفان همچنین پیش از این ایالت های جنوب شرقی آمریکا همچون فلوریدا، کارولینای شمالی و جنوبی را تحت تاثیر خود قرار داد، بطوریکه بسیاری از پروازها در این مناطق لغو شد.

ران دی سنتیز(Ron Desantis) فرماندار فلوریدا پیش از رسیدن توفان دوریان دستور تخلیه ساکنان سواحل شرقی را صادر و در تمامی این ایالت حالت فوق العاده اعلام نموده بود، وی به ساکنان مناطق ساحلی این ایالت گفته بود تا زمان و سوخت درجایگاه ها باقی است این مناطق را ترک نمایند.

ایالت ویرجینیا در شرق آمریکا نیز با وقوع تندباد و بارش های سنگین روبرو شد و در بخش هایی از دو ایالت کارولینای جنوبی و شمالی حدود 15 اینچ (نزدیک به 40 سانتیمتر) بارندگی شد.

اروپام **1302**

منبع: ایرنا
انتشار: 1 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 19 آذر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 807

به "خبرنگاران دوریان برق مناطق شرقی کانادا را قطع کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دوریان برق مناطق شرقی کانادا را قطع کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید