خبرنگاران دومین گشت زنی مشترک روسیه و ترکیه در شمال غرب سوریه

به گزارش عکس پارسی، تهران-خبرنگاران- مرکز آشتی روسیه برای سوریه، امروز دوشنبه از انجام دومین گشت زنی مشترک نظامیان روسیه و ترکیه در استان ادلب سوریه پس از توافق اخیر آتش بس، اطلاع داد.

خبرنگاران دومین گشت زنی مشترک روسیه و ترکیه در شمال غرب سوریه

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرگزاری روسیا الیوم، این مرکز در بیانیه ای اظهار داشت که در چارچوب توافق آتش بس میان مسکو و آنکارا در شمال غرب سوریه، امروز (دوشنبه) دومین گشت زنی مشترک میان نیروهای روسیه و ترکیه در جاده بین المللی حلب به لاذقیه موسوم به ام4 در منطقه ادلب انجام شد.

در این بیانیه آمده است که راستا گشت زنی امروز به دلایل امنیتی کوتاه بود.

براساس این بیانیه، ترکیه متعهد به از بین بردن گروه های تروریستی شده است که در راستا گشت زنی مشترک آنکارا و مسکو در بزرگراه ام4 مانع تراشی می نمایند.

رجب طیب اردوغان و ولادیمیر پوتین، رییسان جمهوری ترکیه و روسیه پس از افزایش تنش های بی سابقه میان ارتش سوریه و نیروهای ترکیه، 5 مارس (15 اسفند) در مسکو به توافق آتش بس در استان ادلب سوریه دست یافتند.

مسکو و آنکارا پس از اعلام توافق آتش بس از توافق دو طرف برای گشت زنی مشترک در طول جاده ام4 خبر دادند.

وزارت دفاع ترکیه پنجشنبه شب اظهار داشت که دو نظامی این کشور در حمله آنچه که عناصر تندرو خوانده، در ادلب سوریه کشته شدند.

ولادیمیر پوتین و بشار اسد رییسان جمهوری روسیه و سوریه روز آدینه درخصوص اوضاع سوریه ازجمله باتوجه به اجرای توافق های مورخ پنجم ماه مارس روسیه و ترکیه برای تثبیت اوضاع منطقه امن ادلب مذاکره کردند.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 856

به "خبرنگاران دومین گشت زنی مشترک روسیه و ترکیه در شمال غرب سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دومین گشت زنی مشترک روسیه و ترکیه در شمال غرب سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید