خبرنگاران مبارزه سوریه با کرونا؛ از تغییر زمان انتخابات مجلس تا تعلیق نماز جماعت

به گزارش عکس پارسی، تهران - خبرنگاران - مقامات سوریه گرچه می گویند، موردی از ابتلا به ویروس کرونا در این کشور مشاهده نشده است اما اقدامات پیشگیرانه ای را در دستور کار قرار داده اند؛ از به تاخیر انداختن زمان برگزاری انتخابات پارلمانی تا تعطیلی موقت نمازهای جماعت و آدینه.

خبرنگاران مبارزه سوریه با کرونا؛ از تغییر زمان انتخابات مجلس تا تعلیق نماز جماعت

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) و روزنامه الوطن، بشار اسد روز گذشته (شنبه) با صدور دستوری در راستای اقدامات پیشگیرانه این کشور در مقابله با کرونا زمان برگزاری انتخابات مجلس در این کشور را از تاریخ 13 آوریل 2020 (20 فرودین 1399) به 20 مه (31 اردیبهشت 99) تغییر داد.

تعلیق موقت نمازهای جماعت و آدینه در سوریه

شورای فقهی وزارت اوقاف سوریه و اتحادیه علمای بلاد شام هم با صدور فتوایی اظهار داشتند که نمازهای جماعت و آدینه در این کشور از روز یکشنبه (25 اسفند) تا تاریخ 4 آوریل (16 فروردین 99) تعطیل خواهد بود و تنها اذان از مساجد پخش خواهد شد.

وزارت بهداشت سوریه: هیچ موردی از ابتلا به کرونا ثبت نشده است

وزیر بهداشت سوریه نیز روز گذشته (شنبه) در نشستی خبری اظهار داشت که هیچ موردی از ابتلا به کرونا در این کشور ثبت نشده اما اقدامات دمشق برای پیشگیری از ورود و شیوع آن در سوریه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه دولت سوریه هیچ خبری را از شهروندان این کشور مخفی نخواهد کرد، تاکید نمود که چنانچه موردی از ابتلا به کرونا در این کشور ثبت گردد وی اولین نفری خواهد بود که آن را اعلام می نماید.

وزیر بهداشت سوریه همچنین خواهان برطرف تحریم های آمریکا برای افزایش توان بخش بهداشتی این کشور برای ارائه خدمات شد و در عین حال اعلام نمود که تمامی مبادی ورودی به سوریه در مرزهای زمینی و هوایی در حال نظارت است.

تعطیلی سه هفته ای مدارس و دانشگاه های سوریه

دولت سوریه شب گذشته اعلام نموده بود که در راستای اقدامات دولت برای پیشگیری از کرونا، فعالیت مدارس و دانشگاه های این کشور از روز شنبه 14 مارس تا 2 آوریل (24 اسفند تا 14 فروردین) به حال تعلیق در می آید؛ در همین حال وزیر آموزش عالی سوریه از کوشش ها برای برگزاری کلاس ها و دوره ها به صورت مجازی اطلاع داد.

تعطیلی دادگاه ها و جشنواره های فرهنگی برای مقابله با کرونا

وزارت دادگستری سوریه هم با صدور اطلاعیه ای اظهار داشت که دادگاه ها و دستگاه قضایی این کشور از روز سه شنبه پیش رو (27 اسفند) تا پنج شنبه هفته آینده تعطیل خواهد بود.

وزارت فرهنگ سوریه نیز روز گذشته (شنبه) اظهار داشت که برای مقابله با ویروس کرونا تمامی فعالیت های نهادهای زیر مجموعه این وزارتخانه و جشن های فرهنگی و جشنواره ها تعطیل می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 836

به "خبرنگاران مبارزه سوریه با کرونا؛ از تغییر زمان انتخابات مجلس تا تعلیق نماز جماعت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مبارزه سوریه با کرونا؛ از تغییر زمان انتخابات مجلس تا تعلیق نماز جماعت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید