خبرنگاران گام های پاکستان در جهت درمان آزمایشی بیماران کرونایی

به گزارش عکس پارسی، اسلام آباد - خبرنگاران - منابع خبری گزارش دادند: پس از اقدام برخی از کشورهای منطقه و جهان در اجرای شیوه پلاسما درمانی برای بیماران مبتلا به ویروس کووید-19 و تجربه استفاده از داروی های مالاریا، دولت پاکستان نیز ضمن ممنوعیت صادرات داروی مالاریا، تولید مواد خام این دارو را افزایش داده و همزمان اجرای طرح پلاسما درمانی را نیز گسترش داد.

خبرنگاران گام های پاکستان در جهت درمان آزمایشی بیماران کرونایی

رسانه های پاکستان روز شنبه به نقل از منابع رسمی این کشور اضافه نمودند: دولت صادرات داروی مالاریا را ممنوع کرد و وزارتخانه های تجارت و بهداشت این کشور نیز به شرکت های داخلی مجوز تولید بومی مواد اولیه داروی مالاریا را صادر کرده است.

در این گزارش به نقل از مقامات وزارت بهداشت پاکستان آمده است: با توجه به اینکه در برخی از کشورها داروی هیدروکسی کلروکین برای درمان احتمالی بیماران کرونایی تجویز شده است، این تجربه در شهرهای لاهور و کراچی نیز انجام شد که ده ها بیمار مبتلا به کووید-19 بهبود یافتند.

نخست وزیر پاکستان نیز همزمان طرح وزارت تجارت برای ممنوعیت صادرات دارای مالاریا را تایید کرد و قرار است تولید داخلی این دارو افزایش یابد.

پژوهش متخصصان پاکستانی درباره ژن مقاوم دربرابر کرونا

شبکه دنیا نیوز پاکستان گزارش داد: متخصصان دانشگاه علوم بهداشتی داو در شهر کراچی توانستند به دو نوع تغییر طبیعی در ژن انسان ها پی ببرند که می تواند در برابر ویروس کرونا مقاومت نشان داده و قوه دفاعی بدن انسان را در برابر این ویروس پایدار نگه دارد.

مجله بین المللی ویروس شناسی پزشکی نیز با انعکاس نتایج پژوهش متخصصان پاکستانی، نوشت: این تحقیقات به ظرفیت دنیای برای تعیین داروی دفع ویروس کرونا کمک خواهد کرد.

دکتر مشتاق حسین رئیس دانشگاه علوم بهداشتی داو می گوید: اساتید و دانشجویان این مرکز تحقیقاتی تا به امروز نمونه ژن یک هزار نفر را آزمایش کرده و به این نتیجه پی بردند که در ژن ACE2 دو تغییر اساسی با عنوان S19P و A329G شکل می گیرد که می تواند در مقابل ویروس کرونا در بدن انسان مقاومت نشان دهد.

متخصصان پاکستان در تکاپوی کارآزمایی داروی های احتمالی درمان کرونا

وب سایت شبکه جیوز نیوز پاکستان نیز امروز گزارش داد: اداره بهداشت آمریکا، پاکستان را در میان کشورهایی قرار داده که پیروز به شناسایی داروهای احتمالی برای درمان بیماران کرونا شده است.

طبق این گزارش تیم 20 نفره متخصصان و کارشناسان پاکستانی از دانشکده پزشکی ایوب در شهر ابیت آباد قرار است تا روزهای آینده داروی ازیترو مایسین و کلروکین را روی 50 بیمار کرونایی آزمایش خواهد کرد.

دکتر عامر فاروق رئیس دانشکده پزشکی ایوب پاکستان گفت: 50 بیمار کرونایی به سه گروه تقسیم شده و قرار است داروهای ازیترو مایسین و کلروکین روی آنان آزمایش سود و گروه سوم نیز با روش های سنتی درمان خواهند شد.

وی اضافه نمود: بیمارانی که قرار است مورد آزمایش قرار بگیرند از لحاظ سن، شرایط جسمانی و میزان مریضی آنان بررسی شده و بیماران مبتلا به امراض قلب و یا دیگر بیماری های شدید تحت این آزمایش قرار نخواهند گرفت.

این متخصص پاکستانی گفت: نتایج آزمایش در مرحله پایانی به اداره بهداشت آمریکا ارسال شده و در صورت تایید آن از سوی سازمان غذا و داروی این کشور، داروهای مذکور می تواند در سطح دنیای برای درمان مبتلایان به کرونا موثر ثابت شود.

پلاسما درمانی بیماران کرونایی

وزارت بهداشت پاکستان روزهای اخیر فرآیند نمونه برداری از افرادی که پس از ابتلا به ویروس کووید-19 بهبود پیدا کردند، را آغاز کرده و برخی از این بیماران نیز به طور داوطلبانه به دنبال همکاری با نهادهای پزشکی درمانی این کشور برای اهدای پلاسمای خون جهت درمان سایر بیماران کرونایی هستند.

روش پلاسما درمانی در شهرهای لاهور و کراچی پاکستان آغاز شده و سازمان مقررات دارویی این کشور کارآزمایی این فرآیند را دنبال می کند.

سرعت افزایش تعداد بیماران کرونایی در شهرهای مختلف پاکستان تا به امروز کاهش نیافته و مسئولان این کشور نسبت به رسیدن شمار مبتلایان به کرونا تا آخر ماه جاری میلادی به 50 هزار نفر ابراز نگرانی می کنند.

دولت پاکستان بیم آن دارد که در صورت عدم پایبندی مردم به فاصله گذاری اجتماعی شمار بیماران کرونایی به ده ها هزار نفر افزایش یابد. نگرانی دولت پاکستان بابت افسار گسیختگی کرونا در حالی عنوان می شود که شمار مبتلایان به این ویروس از 4 هزار 700 نفر عبور کرده و تا به امروز 71 نفر نیز جان خود را از دست دادند.

وزار بهداشت پاکستان اظهار داشت: 762 بیمار کرونایی در شهرهای مختلف این کشور بهبود یافته و 50 نفر از مبتلایان نیز در شرایط بحرانی بسر می برند.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 905

به "خبرنگاران گام های پاکستان در جهت درمان آزمایشی بیماران کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران گام های پاکستان در جهت درمان آزمایشی بیماران کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید