خبرنگاران یک مورد ابتلا به کرونای جهش یافته در ساوه ثبت شد

به گزارش عکس پارسی، ساوه-خبرنگاران- سخنگوی دانشکده علوم پزشکی ساوه از ابتلای یک نفر در این شهرستان به کرونای جهش یافته پس از تایید نتیجه آزمایش ها، خبر داد.

خبرنگاران یک مورد ابتلا به کرونای جهش یافته در ساوه ثبت شد

دکتر محمود کریمی شامگاه شنبه به خبرنگاران، گفت: این فرد در یک هفته اخیر سابقه سفر به استان البرز داشته است و اکنون به دلیل نامناسب بودن شرایطش در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان شهید مدرس بستری است.

وی تاکید کرد: این نوع ویروس همه گروههای سنی حتی بچه ها و نوجوانان را نیز تهدید می کند و لازم است مردم در رفتار خود برای رعایت پروتکل های بهداشتی و خومراقبتی بیشتر در قیاس با ویروس کرونا تجدیدنظر کنند.

سخنگوی دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: علائم کرونای جهش یافته از قبیل سرفه، گلودرد، بدن درد شدید 24 تا 48 ساعت پس از ابتلا در فرد دیده می شود و بهترین اقدام، آن است که فردی که با چنین حالت هایی، مراجعه زودهنگام به پزشک داشته باشد.

وی با بیان اینکه کرونای انگلیسی سرعت سرایت بالایی دارد، اظهار کرد: افرادی که علائم این نوع ویروس را دارند در صورت مراجعه دیرهنگام به پزشک علاوه بر اینکه فرصت جولان به ویروس می دهند، باعث گرفتاری خود و سایر همشهریان خواهند شد.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه تاکید کرد: هوشیاری بهداشتی و جدی دریافت بیماری از سوی همه مردم در شرایط فعلی بسیار مهم است و از شهروندان درخواست می کنیم که خودمراقبتی و اقدامات مقابله ای را با شدت و دقت بیشتر در دستور کار قرار دهند.

بر اساس اعلام دانشکده علوم پزشکی از آغاز شیوع ویروس کرونا تا به امروز 13 هزار و 494 نفر در شهرستان های ساوه و زرندیه مبتلا شده اند و در همین مدت 324 نفر نیز جان خود را از دست دادند.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 فروردین 1400 بروزرسانی: 4 فروردین 1400 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1464

به "خبرنگاران یک مورد ابتلا به کرونای جهش یافته در ساوه ثبت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران یک مورد ابتلا به کرونای جهش یافته در ساوه ثبت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید