خبرنگاران 8415 فقره تسهیلات مسکن روستایی اصفهان ابلاغ شد

به گزارش عکس پارسی، اصفهان- خبرنگاران- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان گفت:سهم این استان از ساخت مسکن روستایی، پرداخت 10 هزار فقره تسهیلات از منابع طرح ویژه مسکن روستایی است که تا به امروز هشت هزار و 415 فقره تسهیلات ابلاغ شده است.

خبرنگاران 8415 فقره تسهیلات مسکن روستایی اصفهان ابلاغ شد

جهت دریافت خدمات پتینه کاری سقف با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

غلامحسین خانی روز آدینه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه نمود: تا به امروز چهار هزارو 984 متقاضی مسکن روستایی این استان برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده اند.

وی ادامه داد: ارائه تسهیلات ویژه بهسازی مسکن روستایی به عنوان یکی از مهمترین اقدامات دولت محسوب می گردد که نقش مهمی در ارتقای مقاومت ساختمان های روستایی دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان گفت: این نهاد از سال 84 تا کنون به 71 هزار و 520 واحد روستایی تسهیلات پرداخت نموده که 58 هزار و 200 واحد از آنها انتها کار دریافت نموده اند.

وی افزود: تا کنون 306 میلیارد و 700 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه از محل سپرده گذاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای تعمیر و تکمیل مسکن و حمام روستایی در 2 دهه گذشته در استان اصفهان پرداخت شده است.

خانی اعلام کرد: این بنیاد علاوه بر وظایف محوله، اقدامات ویژه ای نظیر یاری به احداث خانه فرهنگ روستا و ساخت اولین نیروگاه خورشیدی (مزرعه سبز) 20 کیلو واتی در کشور انجام داد که به عنوان نمادی از اقتصاد مقاومتی روستایی محسوب می گردد.

وی بیان نمود: اصفهان اولین استان کشور در راستای ترویج فرهنگ ساخت و ساز در روستاهای متعددی اقدام به احداث مجموعه های مسکونی نموده است که در مجموع از سال 74 تا کنون سه هزار و 752 واحد در قالب انبوه سازی روستایی در این استان احداث شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان اضافه نمود: احداث 13 مصلی اقامه نمازآدینه در شهرستان های استان با اعتبار 153 میلیارد ریال، یاری به توسعه آستان مقدس آقا علی عباس (ع) شهر بادرود با 38 میلیارد و 350 میلیون ریال، یاری به تکمیل حوزه های علمیه با 34 میلیارد و 700 میلیون ریال و یاری برای ساخت 89 خانه عالم روستایی از اقدامات جنبی این نهاد برای سایر دستگاه های اجرایی بوده است.

استان افزون بر پنج میلیون نفری اصفهان دارای 108شهر و یکهزار و 934 روستا و آبادی با جمعیت نزدیک به 600 هزار نفر است.

نزدیک به 900 روستای استان اصفهان بیش از 20 خانوار دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 فروردین 1400 بروزرسانی: 22 فروردین 1400 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1500

به "خبرنگاران 8415 فقره تسهیلات مسکن روستایی اصفهان ابلاغ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 8415 فقره تسهیلات مسکن روستایی اصفهان ابلاغ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید