دستگیری فردی به اتهام اخاذی با ایجاد صفحه ای جعلی در اینستاگرام

به گزارش عکس پارسی، سرپرست پلیس فتا تهران عظیم از دستگیری فردی که با ایجاد صفحه ای در اینستاگرام با تصویر و نام شاکی از مخاطبان وی اخاذی می کرد، اطلاع داد.

دستگیری فردی به اتهام اخاذی با ایجاد صفحه ای جعلی در اینستاگرام

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، سرهنگ گودرزی گفت: مردی 35 ساله به نام (الف. ص) ساکن حوالی خیابان رسالت در تاریخ شانزدهم فروردین ماه 1399 با در دست داشتن شکایتی از دادسرای مبارزه با جرایم رایانه ای ناحیه 31 تهران به پلیس، گفت: فردی با سوءاستفاده از تصاویر شخصی وی اقدام به ایجاد صفحه ای اجتماعی با نام و تعیینات او نموده و با دوستانش در شبکه اجتماعی اینستاگرام تبادل نظر و ارتباط گرفته و بابت یک مشکل و گرفتاری واهی از آنها درخواست وجه نقد نموده است که این موضوع باعث سو تفاهم و دردسر و مزاحمت برای بعضی از دوستان و اقوامش شده است.

این مقام انتظامی ادامه داد: شاکی گفت، متهم به این کار بسنده ننموده و با ارسال پیغام های دروغ مثل جدایی بنده از همسرم به تمام مخاطبینم قصد تخریب مرا داشته است، پس از مطرح شدن موضوع در خانواده متوجه شدم وی از دوستان سابق برادرم بوده و بارها نیز برای خواهران من نیز با ایجاد مزاحمت و تهدید، قصد اخاذی داشته که این عمل ناشایست وی باعث برهم زدن آسایش روحی و روانی ام شده و زندگی خانوادگی ام با مسائل شدیدی روبرو شده است.

گودرزی توضیح داد: با توجه به موضوع، پرونده در دستورکار مهندسان پلیس فتا نهاده شد و مأموران در تحقیقات خود از شاکی متوجه شدند که متهم قبلاً با شاکی و خانواده آن آشنا بوده، با کوشش مأموران تعیینات متهم تعیین شد، وی مردی 21 ساله به هویت (ع. م) بود، بیستم فروردین ماه 1399 وی شناسایی و به پلیس احضار شد و پس از مواجهه با شاکی و ادله فنی پلیس لب به اعتراف گگردد و گفت مدت کمی با یکی از اعضای خانواده شاکی دوست بودم و زمانی که او دیگر جواب تماس های مرا نداد وی را تهدید کردم که به برادرانت موضوع را می گویم و آغاز به اخاذی و حق سکوت از شاکی و اعضای خانواده وی کردم و حال از نموده ام پشیمانم و از شاکی طلب بخشش دارم؛ پرونده پس از آنالیز پلیس و جمع آوری ادله لازم به همراه متهم و شاکی به دادسرای مبارزه با جرایم رایانه ای ارسال شد.

سرپرست پلیس فتا تهران عظیم خاطر نشان کرد: یکی از معضلات کنونی جامعه ما حفظ حریم خصوصی افراد است که به اشکال مختلف توسط سودجویان و کلاهبرداران نادیده گرفته شده و با سو استفاده از مصادیق مختلف نقض این موضوع، از قربانیان اخاذی و هتک حیثیت می گردد، بنابراین هموطنان می توانند آخرین و به روزترین آموزش های لازم درخصوص استفاده صحیح از ظرفیت های فضای مجازی را به وسیله سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir دریافت نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 962

به "دستگیری فردی به اتهام اخاذی با ایجاد صفحه ای جعلی در اینستاگرام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگیری فردی به اتهام اخاذی با ایجاد صفحه ای جعلی در اینستاگرام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید