رویترز: پیروزی جانسون در انتخابات پارلمانی انگلیس، برگزیت در موعد مقرر انجام می گردد

به گزارش عکس پارسی، نظرسنجی ها نشان می دهد حزب محافظه کار به رهبری بوریس جانسون توانست اکثریت کرسی های مجلس انگلیس را کسب کند.

رویترز: پیروزی جانسون در انتخابات پارلمانی انگلیس، برگزیت در موعد مقرر انجام می گردد

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش به نقل از خبرگزاری رویترز، براساس نظرسنجی پای صندوق رای ایپسوز- موری، حزب محافظه کار به رهبری بوریس جانسون توانست اکثریت کرسی های مجلس انگلیس را کسب کند.

بر این اساس، حزب محافظه کار با کسب 368 کرسی از 650 کرسی مجلس، در انتخابات پیروز گردد. حزب کارگر به رهبر جرمی کوربین که اصلی ترین حزب رقیب جانسون بود توانست تنها 191 کرسی مجلس را کسب کند.

همچنین حزب ملی اسکاتلند 55 کرسی، حزب لیبرال دموکرات 13 کرسی، حزب سبز یک کرسی و بقیه احزاب، گروه ها و افراد مستقل نیز در مجموع 22 کرسی مجلس را کسب کردند.

نتایج قطعی و رسمی آرا در 7 ساعت آینده اعلام خواهد شد. با این وجود نظرسنجی های پای صندوق رای از اعتبار بالایی برخوردارند بطوری که در انتخابات مجلسی سال 2015 از میان 650 پیشبینی کرسی مجلس، تنها یک مورد خطا اتفاق افتاده بود.

بدین ترتیب حزب محافظه کار در انتخابات انگلیس شاهد پیروزی بزرگی بود به طوری که توانست حتی 14 کرسی بیش از پیش بینی های قبل از انتخابات کسب کند. با کسب اکثریت کرسی های مجلس انگلیس از سوی حزب محافظه کار، به نظر می رسد جانسون مسئله ای برای اجرایی کردن برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) پیش از 31 ژانویه نداشته باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 575

به "رویترز: پیروزی جانسون در انتخابات پارلمانی انگلیس، برگزیت در موعد مقرر انجام می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویترز: پیروزی جانسون در انتخابات پارلمانی انگلیس، برگزیت در موعد مقرر انجام می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید