سفر کم سابقه نخست وزیر هند به کشمیر

به گزارش عکس پارسی، خبرنگاران: یک روز پس از حمله شبه نظامیان به نیروهای ارتش هند در منطقه کشمیر که منجر به کشته شدن 8 سرباز شد، نخست وزیر هند سفر کم سابقه ای را به این منطقه شروع نموده است.

سفر کم سابقه نخست وزیر هند به کشمیر

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ سفر مانموهان سینگ نخست وزیر هند به کشمیر تحت کنترل این کشور در حالی از روز سه شنبه شروع شده که شبه نظامیان روز گذشته با حمله به کاروانی از نیروهای ارتش هند حداقل 8 سرباز را کشتند.

این خونین ترین حمله شبه نظامیان هندی به نیروهای ارتش این کشور از ماه فوریه تاکنون به شمار می رود. جدایی طلبان کشمیر همچنین خواهان برپایی اعتصاب سراسری در کشمیر همزمان با سفر مانموهان سینگ و سونیا گاندی رهبر حزب کنگره به کشمیر شده اند.

این اعتصاب نشانگر خشم عمومی مردم کشمیر نسبت به سیاست های دولت دهلی نو خواهد بود. منطقه کشمیر بین هند و پاکستان تقسیم شده است، هر دو کشور ادعای مالکیت کامل این منطقه را دارند.

دو جنگ از سه جنگ هند و پاکستان بر سر مالکیت کشمیر بوده است. امروز سه شنبه مدارس، فروشگاه ها و نهادهای دولتی کشمیر تعطیل بوده و خیابان های شهر سرینگر پایتخت تابستانی ایالت جامو و کشمیر نیز خالی از مردم بوده است.

این نخستین سفر مانموهان سینگ به منطقه در سه سال اخیر به شمار می رود. تدابیر امنیتی شدیدی برای برگزاری این سفر از سوی پلیس هند اتخاذ شده است.

نخست وزیر هند با انتشار بیانیه ای در واکنش به حمله روز گذشته شبه نظامیان در شهر سرینگر تاکید نمود: این حمله خللی در اقدامات و کوشش های نیروهای امنیتی برای برقراری صلح و آرامش در منطقه کشمیر ایجاد نخواهد کرد.

حزب المجاهدین فعال ترین گروه شبه نظامی در منطقه کشمیر مسئولیت حمله روز گذشته را بر عهده گرفته و نسبت به انجام حملات بیشتر نیز هشدار داده است. این گروه خواهان الحاق کشمیر به پاکستان است.

منبع: تسنیم
انتشار: 25 دی 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 584

به "سفر کم سابقه نخست وزیر هند به کشمیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر کم سابقه نخست وزیر هند به کشمیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید