سفیر ترکیه: انگیزه های سیاسی در پس مواضع کنگره آمریکاست

به گزارش عکس پارسی، سفیر ترکیه در واشنگتن با تاکید بر اینکه انگیزه های سیاسی پشت مواضع کنگره آمریکاست، نسبت به آسیب دیدن اتحاد دوجانبه دو کشور هشدار داد.

سفیر ترکیه: انگیزه های سیاسی در پس مواضع کنگره آمریکاست

برای دیدن سواحل زیبای مدیترانه با خرید تور آنتالیا همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری آناتولی، سردار کلیچ، سفیر ترکیه در واشنگتن، کنگره آمریکا را به تصویب پیش نویس هایی بنا بر انگیزه های سیاسی علیه کشورش متهم کرد و نسبت به لطمه دیدن ائتلاف دوجانبه که از 70 سال پیش ادامه دارد، هشدار داد. کلیچ تاکید نمود: ترکیه و آمریکا به حفظ استحکام روابط دوجانبه احتیاج دارند.

وی در ادامه اضافه کرد: توسل واشنگتن به تهدید تحریم ها برای ایجاد روابط با ترکیه، رویکردی فوق العاده غلط بود. اعضای کنگره بر این باورند که ترکیه به آمریکا احتیاج دارد، اما واقعیت کاملا چیز دیگری است.

کلیچ همچنین اعلام نمود: واشنگتن از تحریم ها به عنوان سلاحی علیه ترکیه استفاده می نماید و ماشه این سلاح در درجه اول به سمت آمریکا کشیده می گردد و آمریکا در پرونده های خاورمیانه به ترکیه احتیاج دارد.

وی پیش نویس قانون ها به ویژه پیش نویس قانون مربوط به پرونده کشتار ارامنه و نسل کشی دانستن آن را پوچ توصیف کرد و گفت که این امر بر هیچ اصول و قواعد ملموسی تکیه ندارد و برای تحقق دستورکارهای سیاسی مطرح شده است.

سفیر ترکیه در واشنگتن گفت: تصمیم گیرندگان واشنگتن زمانی که می خواهند درباره مسائل منطقه صحبت نمایند، خودشان را جای ترکیه بگذارند. امیدوارم که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا آنچه که برای حفظ روابط ترکیه و آمریکا ضروری است، انجام دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 661

به "سفیر ترکیه: انگیزه های سیاسی در پس مواضع کنگره آمریکاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر ترکیه: انگیزه های سیاسی در پس مواضع کنگره آمریکاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید