شمارش 80 درصد آراء انتخابات تونس؛ قیس سعید همچنان پیشتاز است

به گزارش عکس پارسی، کمیته عالی مستقل انتخابات تونس از شمارش 80 درصد آراء و پیشتازی قیس سعید حقوقدان بازنشسته و نامزد مستقل، در این انتخابات اطلاع داد.

شمارش 80 درصد آراء انتخابات تونس؛ قیس سعید همچنان پیشتاز است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کمیته عالی مستقل انتخابات تونس نتایج شمارش 80 درصد آراء را اعلام و از پیشتازی قیس سعید اطلاع داد.

طبق اعلام کمیته عالی مستقل انتخابات تونس نبیل القروی از حزب قلب تونس در مرتبه دوم و عبدالفتاح مورو از حزب اسلام گرای النهضه در مرتبه سوم قرار گرفته است.

بنابر گزارش شبکه الجزیره، قیس سعید تا کنون 18.9 درصد آراء، القروی 15.5 درصد آراء و مورو 12.9 درصد آراء را کسب نموده اند.

پیشتر موسسه غیردولتی سیگما کُنسای از احتمال راهیابی قیس سعید و نبیل القروی به دور دوم انتخابات اطلاع داده بود.

سعید دارای کارنامه سیاسی یا وابستگی حزبی نیست و اغلب فعالیت های وی مربوط به قانون اساسی بوده است.

وی پس از انقلاب 2011 به تشریع معضلات قانون اساسی پرداخت که بازتاب زیادی در رسانه های تونس داشت.

سعید پیش از این درباره انتخابات تونس گفته بود که موضوع به مرحله جدید در تاریخ تونس مربوط است و گویی یک انقلاب است اما انقلابی با وجود احترام به مشروعیت موجود است.

وی اضافه کرد: آنچه در جریان تبلیغات انتخاباتی رخ داد نشان داد که ملت تونس علاقه مند به آینده بهتر هستند و مهم این است که همه ما مسئولیت پذیر باشیم.

انتخابات ریاست جمهوری تونس روز یکشنبه(دیروز) برگزار گردید. قرار بود این انتخابات هفدهم نوامبر (2019) برگزار گردد اما مرگ الباجی قائد السبسی رئیس جمهور فقید این کشور، انتخابات را جلو انداخت.

25 جولای گذشته در 92 سالگی درگذشت و طبق قانون که مقرر نموده طی مهلت 90 روزه رئیس جمهور جدید انتخاب گردد، محمد الناصر رئیس مجلس مسئولیت های او را بر عهده گرفت.

المنصف المرزوقی نخستین رئیس جمهور تونس پس از انقلاب 2011 نیز در این انتخابات شرکت نموده بود اما به شکست خود اذعان کرد. (جزئیات بیشتر)

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 370

به "شمارش 80 درصد آراء انتخابات تونس؛ قیس سعید همچنان پیشتاز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمارش 80 درصد آراء انتخابات تونس؛ قیس سعید همچنان پیشتاز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید