مشاور نوبخت: اولویت دولت و مجلس در بودجه ملاحظات انتخاباتی است

به گزارش عکس پارسی، مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: اولویت دولت و مجلس در موضوع بودجه از نظر اجتماعی، سیاسی و مالی بیشتر یک ملاحظه انتخاباتی و ... است.

مشاور نوبخت: اولویت دولت و مجلس در بودجه ملاحظات انتخاباتی است

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، ابوذر ندیمی درخصوص نظارت مجلس بر بودجه بخش های دولتی گفت: بودجه ما یک بودجه عمومی است و متاسفانه حداکثر وقت مجلس و کمیسیون ها معطوف به ماده واحده و تبصره هاست و به عبارتی همه توجهات به تغییر قوانین است و نه اجرای قوانین.

مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه اضافه نمود: متاسفانه مجالس طی این 10 دوره در حوزه بودجه، بیشتر قانون وضع کردند تا اجرای قانون لذا اولین و بزرگ ترین مشکل ما در نظام بودجه بندی و بودجه ریزی این است که همه کوشش ها معطوف به ماده واحده و تبصره های متعدد ذیل ماده واحده شده است.

نماینده ادوار مجلس اعلام کرد: متاسفانه در بسیاری از موارد اولویت دولت و مجلس در این موضوع از نظر اجتماعی، سیاسی و مالی بیشتر یک ملاحظه انتخاباتی و ... است؛ بنابراین اولین و مهم ترین ایراد این است که هنوز مجالس به یک تفکر آینده نگر، استراتژی و برنامه تعیین نرسیده اند.

ندیمی یادآور شد: بودجه شرکت ها با وجود اینکه چند برابر بودجه عمومی است، اما معمولا از نظر منابع مصارف و نظارت پایش نمی شوند و یا به شدت ضعیف است ضمن اینکه بودجه عمومی، عموماً محقق الوقوع نیست.

وی همچنین مطرح نمود: دولت و مجلس توانایی حذف بعضی ارقام و اعداد را ندارند چراکه در صورت حذف، با عواقب اجتماعی سیاسی و رسانه ای روبرو خواهند شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 606

به "مشاور نوبخت: اولویت دولت و مجلس در بودجه ملاحظات انتخاباتی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشاور نوبخت: اولویت دولت و مجلس در بودجه ملاحظات انتخاباتی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید