نقدی بر شایعه هایی درباره حراج آثار هنری

به گزارش عکس پارسی، حراج تهران به زودی چکش خواهد خورد. گاهی ساعت های پایانی این انتظار با انتشار برخی اخبار خاص، ذهن اهالی فرهنگ و هنر را مشغول و مغشوش می نماید.

نقدی بر شایعه هایی درباره حراج آثار هنری

این بخشی از یادداشت علی رضوانی است که آن را برای انتشار در اختیار خبرنگاران قرار داده، او در ادامه نوشته است:

البته شایعه پردازان به خوبی می دانند که چه زمانی، از چه دری و با چه پیامی وارد شوند تا شاید خدشه ای بر اعتبار ملی و بین المللی یک رویداد هنری تأثیرگذار وارد سازند و اما همیشه شایعه پردازان تلخکام برجای مانده اند که قانون طبیعت چنین است.

آخرین خبر از این دست که در فضای مجازی پیرامون این حراج انتشار یافته، شایعاتی مبنی بر غیرقانونی بودن عرضه تابلویی از رکنی حائری زاده در دهمین حراج تهران است. بی سند بودن خبر آدرسی از غرض ورزی نگارنده آن دارد.

این در حالی است که بر اساس اسناد رسمی، اثر مذکور با عنوان ان ول آب در دفتر ثبت گنجینه موسسه هنرهای تجسمی معاصر با کد 327 به ثبت رسیده و بر اساس مجوز هیئت مدیره وقت این موسسه در تاریخ 24/11/91 فروخته شده و از سوی یکی از گالری های تهران به حراج تهران ارائه شده است.

از یاد نبریم که همواره حواشی و انتقادها پیرامون هر رویداد تأثیرگذاری در جهان وجود دارد و حراج تهران نیز از این قاعده مستثنی نیست. گاهی این حاشیه ها و انتقادها از روی ناآگاهی و گاهی برای نیل به مقصود خاصی صورت می گیرد؛ مهم آن است که اهداف این رویدادها با خبرهای مجعول به حاشیه نرود. حراج تهران در 10 دوره برگزاری، چکش های نقد بسیار خورده است؛ حرفه ای و غیرحرفه ای. شایعات بسیاری نیز پیرامون آن به ویژه در فضای مجازی منتشر شده است و همگان می دانند که حراج تهران، اعتبار ملی و بین المللی خود را با رعایت قوانین ملی و استانداردهای بین المللی کسب نموده است که اگر چنین نبود، تاکنون زیر بار این شایعات و اخبار نادرست کمر خم نموده بود و امروز اثر و نشانی از حراج تهران وجود نداشت.

تنها پیشنهاد به شایعه پردازان گرامی این است تا برای یک بار چشم ها را شسته و فارغ از کینه توزی نگاهی به آمار کمی و کیفی و عملکرد این حراج در طول ده دوره گذشته داشته باشند.

به گزارش خبرنگاران، دهمین دوره حراج تهران 21 دی ماه برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 128

به "نقدی بر شایعه هایی درباره حراج آثار هنری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقدی بر شایعه هایی درباره حراج آثار هنری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید