نکات بهداشتی برای پیشگیری از ویروس کرونا در هواپیما

به گزارش عکس پارسی، پزشکان بدون مرز/ شیوع ویروس کرونا در کشور به یکی از بزرگترین نگرانی های این روزهای ما تبدیل شده که با تدابیر لازم می توان از شیوع بیشتر آن پیشگیری کرد.

نکات بهداشتی برای پیشگیری از ویروس کرونا در هواپیما

اجتناب از سفر و رفت و آمدهای غیر ضروری اولین اصل در مواجهه با ویروس کرونا و بیماری های واگیر است. ولی گاهی به دلایل مختلف نمی توان از سفر اجتناب کرد، به عنوان مثال ممکن است مناطقی احتیاجمند یاری پزشکان و متخصصان باشند، بنابراین با رعایت بعضی نکات می توان از گسترش ویروس جلوگیری کرد.

شرکت های هواپیمایی موظف هستند در شرایط بحران مانند آنچه در شیوع کرونا رخ داده، مابین پروازها، کابین مسافران و خلبان و تمام تجهیزات اعم از ظروف، سطوح، دستگیره ها و سرویس های بهداشتی را ضدعفونی نمایند؛ ولی وظایفی نیز به عهده مسافران است. در ادامه به نکاتی اشاره شده است که در صورت سفرهای هوایی و در محیط هواپیما باید مدنظر گرفته گردد.

دستان خود را تمیز و ضدعفونی نگه دارید و از تماس دست با صورت خودداری کنید

ویروس کرونا درون مخاط از جمله بزاق و آب بینی وجود دارد. از طرفی راه ورود این ویروس به بدن احتیاج به وسیله دهان، بینی و چشم است. بنابراین پس از شستن مداوم دستان طبق پروتکل های پیشنهادشده از طرف سازمان جهانی بهداشت و ضد عفونی کردن دست ها، از لمس سطوح اعم از چمدان ها و کیف، گوش، دستگیره ها، جایگاه ها و موارد مشابه جدا خودداری کنید.

در صورت لزوم سریع دستان خود را شسته و ضدعفونی کنید. بر اساس مطالعات ویروس هایی مانند کرونا و سارس تا 9 روز روی سطوح فلزی، شیشه و پلاستیک ماندگاری دارند. از لمس صورت و چشم خودداری کنید. شستن حداقل 20 ثانیه دست با آب و صابون را در فواصل زمانی نزدیک از قلم نیاندازید.

در صورت امکان جایگاه نزدیک پنجره را رزرو کنید

مطالعات محققان دانشگاه اموری در آمریکا نشان می دهد جایگاه های کنار پنجره امن ترین مکان هستند و کمترین ارتباط را با سایر مسافران و خدمه دارند.

سعی کنید در طول پرواز حرکت نکنید

تا جایی که می توانید سعی کنید در طول پرواز حرکت نکنید و به سرویس بهداشتی نروید. بدن خود را هیدراته نگه داریدسعی کنید در تمام طول سفر آب کافی بنوشید تا بدن کم آب نگردد.

آنچه مربوط به شماست را ضدعفونی کنید

به محض ورود به هواپیما، آنچه مربوط به شماست از قبیل جایگاه، کمربند، سینی، تکیه گاه، صفحه نمایش، جیب عقب جایگاه، ریموت، محل استراحت سرو بازو را با الکل یا محلول ضدعفونی تمیز نموده و پس از سرانجام کار پنبه یا دستمال مرطوب را درون کیسه گذاشته و گره بزنید.

شیر و دستگیره های سرویس بهداشتی را با دستمال باز و بسته کنید

یادتان باشد حتما شیر و دستگیره های سرویس بهداشتی را در مکان های عمومی همواره نه فقط در شیوع بیماری، با دستمال باز و بسته کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 21 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 853

به "نکات بهداشتی برای پیشگیری از ویروس کرونا در هواپیما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات بهداشتی برای پیشگیری از ویروس کرونا در هواپیما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید