نگرانی تونی بلر از بی کفایتی احزاب سیاسی درانگلیس

به گزارش عکس پارسی، رهبر پیشین بریتانیا امروز (دوشنبه) در آستانه انتخابات پارلمانی 12 دسامبر تاکید می نماید، بوریس جانسون و جرمی کوربین خیالپردازی دارند و در ادامه از سیاستمداران جریان اصلی حمایت کرد.

نگرانی تونی بلر از بی کفایتی احزاب سیاسی درانگلیس

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

تونی بلر، نخست وزیر بریتانیا امروز در کنفرانسی در خبرگزاری رویترز از احزاب اصلی کشورش که گزینه ای ناهنجار در اختیار رای دهندگان گذاشته اند و خواسته اند تا بر پایه اینکه اگر چیزی را که آن ها ارائه می دهند نخواهند، جایگزین آن بدتر است انتقاد کرد.

بلر با این هشدار که نه حزب کارگر خودش و نه حزب محافظه کار جانسون مستحق پیروزی در انتخابات 12 دسامبر نیست گفت که انگلیس در آشوب است. نخست وزیر پیشین بریتانیا گفت: کشور در آشوب به سر می برد و نه حزب کارگر و نه حزب محافظه کار شایسته پیروزی در انتخابات ماه دسامبر نیستند.

انتخابات ماه دسامبر پس از گذشت سه سال از مذاکرات برای خروج از اتحادیه اروپا از زمان رفراندوم 2016 برگزار می گردد و نشان خواهد داد که بریگزیت، احزاب سنتی بریتانیا را تا چه حد دستخوش اختلاف نموده است.

تونی بلر که برای 10 سال تا 2007 نخست وزیر بریتانیا بود، می گوید بسیاری از شهروندان کشورش در آستانه انتخابات مردد هستند، نظرشان را تغییر می دهند، متغیر شدند و نامطمئن هستند. او تاکید می نماید: احساس وحدت یک تمایل است؛ برای انتها این آشوب، برای بیدار شدن از کابوس. این تمایل که کاملا قابل درک است، در معرض این خطر است که ما را به سمت یک اشتباه بزرگ بکشاند و صادقانه بگویم که تحمل وقوع دوباره چنین اتفاقی را ندارم.

بلر دو حزب اصلی کشورش را به ارائه خیالاتی به رای دهندگان متهم کرد؛ حزب محافظه کار پیشنهاد می نماید که کار بریگزیت را تمام می نماید و واقعیت این است که آن ها مذاکرات جدید روی روابط آینده را شروع خواهند کرد که همین روند می تواند چندین سال به طول انجامد. به گفته او، حزب کارگر به رهبری جرمی کوربین هم یک انقلاب را پیشنهاد می دهد و مشکل با انقلاب ها، چگونگی شروع آن ها نیست، بلکه چگونگی انتها یافتن آن هاست.

او از رای دهندگان خواست از نامزدهای میانه رو حمایت نمایند و گفت چنین سیاستمدارانی در حزب کارگر وجود دارند. به گفته بلر، نظرسنجی ها از پیروزی حزب کارگر و احتمال کسب اکثریت مطلق این حزب در انتخابات حکایت دارند. او در انتها گفت: اما من با یک چک سفید امضاء، به بوریس جانسون اعتماد نخواهم کرد.

تونی بلر همچنین با بیان اینکه توافق روی معامله تجاری آمریکا - بریتانیا بسیار سخت خواهد بود، گفت حس حفاظت از تولیدات داخلی در سراسر دنیا موجب سخت تر شدن مذاکره روی توافق های تجاری می گردد. او اضافه کرد: نفس هایتان را بابت توافق تجاری آمریکا - بریتانیا در سینه حبس نکنید، گمان می کنم بسیار سخت باشد. ،ایسنا

بیشتر بخوانید،بوریس جانسون با 10 درصد اختلاف در نظرسنجی ها جلو است

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 7 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 480

به "نگرانی تونی بلر از بی کفایتی احزاب سیاسی درانگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی تونی بلر از بی کفایتی احزاب سیاسی درانگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید