هشدار سازمان بهداشت جهانی نسبت به شیوع سریع ویروس کرونا

به گزارش عکس پارسی، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، سازمان بهداشت جهانی روز دوشنبه اعلام نمود که همه گیری بیماری کرونا در جهان با سرعت روبه گسترش است، بطوری که در حال حاضر بیش از 300 هزار مورد ابتلا به این بیماری در سرتاسر جهان ثبت شده و این بیماری تقریباً به تمام کشورهای جهان سرایت نموده است.

هشدار سازمان بهداشت جهانی نسبت به شیوع سریع ویروس کرونا

مدیرکل سازمان بهداشت دنیای همچنین در خصوص شتاب دریافت فرایند سرایت این بیماری گفت: درحالی که از زمان ثبت نخستین مورد ابتلا به این بیماری تا ثبت 100 هزار مورد اول 67 روز طول کشید، ظرف تنها یازده روز 100 هزار نفر دیگر به این بیماری مبتلا شدند و شمار مبتلایان ظرف چهار روز پس از آن به 300 هزار تن در دنیا رسید.

وی در ادامه اضافه نمود: اما ما در بندِ آمارها نیستیم. ما ناظری درمانده نیستیم. ما می توانیم خط سیر این بیماری همه گیر را تغییر دهیم.

مدیرکل سازمان بهداشت دنیای خواهان تعهد سیاسی دنیا به دگرگون ساختن خط سیر این بیماری همه گیر شد و از کشورها خواست تا تدابیر دفاعی و تهاجمی را همزمان اتخاذ نمایند.

وی در ادامه گفت: درخواست از مردم برای ماندن در خانه و سایر تدابیری همچون حفظ فاصله اجتماعی راهی مهم برای کاستن از سرعت شیوع این بیماری و خرید زمان است، اما اینها تدابیر دفاعی هستند. برای پیروزی، ما احتیاج داریم که با تاکتیک های تهاجمی و هدفمند به این ویروس حمله کنیم- آزمایش هر مورد ابتلای مشکوک، ایزوله و مراقبت از هر مورد تأیید شده و ردیابی و قرنطینه هر فردی که در تماس نزدیک با فرد مبتلا بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 858

به "هشدار سازمان بهداشت جهانی نسبت به شیوع سریع ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار سازمان بهداشت جهانی نسبت به شیوع سریع ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید