مجلس آلمان خواهان در پیش دریافت جدی پروژه دفاع مشترک اروپایی شد

به گزارش عکس پارسی، رئیس مجلس آلمان در سخنانی تأکید کرد که اگر ما به صورت واقعاً جدی به پروژه دفاع مشترک اروپایی اعتقاد داریم باید همه آماده باشیم که مواضع سنتی خود ا زیر سؤال ببریم و کمی از آن فاصله بگیریم.

مجلس آلمان خواهان در پیش دریافت جدی پروژه دفاع مشترک اروپایی شد

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وولفگانگ شایبله، رئیس مجلس آلمان قید و شرط مجلس برای تأیید عملیاتهای خارجی ارتش آلمان را زیر سؤال برده و در سخنانی تأکید کرد که اگر ما به صورت واقعاً جدی به پروژه دفاع مشترک اروپایی اعتقاد داریم باید همه آماده باشیم که مواضع سنتی خود ا زیر سؤال ببریم و کمی از آن فاصله بگیریم. این مسئله همچنین برای آلمان هم صدق می نماید، از جمله در مسئله صادرات تسلیحات و همچنین قید و شرط مجلس.

وی که در یک سخنرانی با موضوع سیاست امنیتی و خارجی در بن آلمان سخن می گفت همچنین از پیشنهاد اخیر آنگرت کرامپ -کارن بائر، وزیر دفاع آلمان برای تأسیس یک منطقه امن بین المللی در شمال سوریه حمایت کرد و به صورت غیرمستقیم به موضع انتقادی هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در این باره انتقاد وارد کرد.

وی همچنین از آلمانی ها و سیاستمداران آنها درخواست کرد که مسئولیت بین المللی بیشتری را به عهده بگیرند و انتظارات متحدان خود را جدی بگیرند.

شایبله تأکید کرد که با توجه به بحران نظم دنیای سابق آلمانی ها باید خود را برای بحث های ناراحت نماینده و تصمیمات غیرمعمول آماده نمایند.

وی اضافه نمود: ایالات متحده در حال عقب نشینی است. اروپا در بحرانی دائمی واقع شده است و این بحران ها به خصوص برای آلمان که بیشتر از سایر کشورها وابسته با مبادلات کالا، منابع و داده ها با دیگر کشورهاست و بر نظم دنیای پایدار و مبتنی بر استانداردها واقع شده است، خطرناک است.

رئیس مجلس آلمان همچنین تأکید کرد که با این حال آلمان به عنوان پرجمعیت ترین کشور اتحادیه اروپا و چهارمین اقتصاد قدرتمند دنیا اکنون باید مسئولیت بیشتری را برای حمایت از دیگران به عهده گیرد.

وی همچنین پیشنهاد وزیر دفاع آلمان برای ایجاد یک منطقه امن بین المللی در شمال سوریه را درست ارزیابی و این منطقه را شدیداً بر منافع امنیتی آلمان و اروپا تأثیرگذار دانست و همچنین نسبت به رد و مخالفت با همه اقدامات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هشدار داد و گفت: اکثر شهروندان آلمانی می خواهند آلمان نه تنها برای امنیت خود بلکه همچنین برای امنیت متحدان و در زمینه مبارزه با تروریسم فعالیت کند.

شایبله برای حمایت از نظم بین المللی در صورت لزوم خشونت نظامی را هم لازم و ستون مرکزی سیاست امنیتی و خارجی آلمان را اروپا دانست و گفت: ما تنها به صورت مشترک مستقل می شویم. اتحادیه اروپا امروزه خیلی از این مسئله دور است که در زمینه سیاست دنیای توانمند گردد. به گفته وی این قاعده که اتحادیه اروپا باید تصمیمات اساسی سیاست امنیتی و خارجی را به اتفاق آرا اخذ کند، مفید نیست.

شایبله همچنین تأکید کرد که آلمان اگر می خواهد شایستگی عمل خود را در پیش گیرد باید مواضع خود درباره صادرات تسلیحات و قید و بند مجلس را زیر سؤال ببرد. توافق آلمان - فرانسه درباره قواعد مشترک برای صادرات تسلیحات یک گام مهم در این راستاست.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 آذر 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 470

به "مجلس آلمان خواهان در پیش دریافت جدی پروژه دفاع مشترک اروپایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس آلمان خواهان در پیش دریافت جدی پروژه دفاع مشترک اروپایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید