کالاهای ایرانی صادراتی به افغانستان گران تر شدند

به گزارش عکس پارسی، قیمت متوسط کالاهای صادراتی از ایران به افغانستان در چهار ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش همراه بوده است.

کالاهای ایرانی صادراتی به افغانستان گران تر شدند

به گزارش خبرنگاران، براساس آمار گمرک ایران از تجارت خارجی چهار ماهه نخست امسال در این مدت دو میلیون و 188 هزار تن انواع کالا از ایران به افغانستان صادر گردیده است که بر این اساس ارزش صادرات کالاهای ایرانی به افغانستان به یک میلیارد و 108 میلیون دلار می رسد.

صادرات ایران به افغانستان در این مدت 5.85 درصد از کل صادرات ایران از لحاظ وزنی و 7.17 درصد از کل ارزش صادرات ایران را شامل می گردد.

این در حالی است که میزان صادرات ایران به افغانستان در مدت مشابه سال گذشته یک میلیون و 899 هزار تن به ارزش 848 میلیون و 71 هزار دلار بوده است.

صادرات ایران به افغانستان در چهار ماهه نخست سال گذشته 5.04 درصد از کل وزن صادرات انجام گردیده و 6.3 درصد از ارزش کل صادرات ایران را به خود اختصاص داده است.

به این ترتیب با توجه به این آمار، حجم صادرات ایران به افغانستان با افزایش 15 درصدی همراه بوده و این در حالی است که ارزش این صادرات بیش از 30 درصد رشد داشته است، بنابراین قیمت متوسط کالاهای صادراتی ایران به افغانستان در امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش همراه بوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 26

به "کالاهای ایرانی صادراتی به افغانستان گران تر شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کالاهای ایرانی صادراتی به افغانستان گران تر شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید