برگزاری شانزدهمین جشنواره فراوری ملی- افتخار ملی

به گزارش عکس پارسی، شانزدهمین جشنواره فراوری ملی - افتخار ملی روز دوشنبه 29 بهمن ماه، مصادف با روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی در سالن همایش های صدا و سیما برگزار می گردد.

برگزاری شانزدهمین جشنواره فراوری ملی- افتخار ملی

به گزارش خبرنگاران، محمدعلی مُلایی، دبیر شانزدهمین جشنواره فراوری ملی - افتخار ملی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اظهار کرد: این جشنواره با حضور و سخنرانی مقامات عالی رتبه نظام و مدیران ارشد بخش خصوصی، صنعتگران و کارشناسان در سالن همایش های صدا و سیما برگزار می گردد.

وی درباره موضوعات محوری این همایش اعلام نمود: موضوعات محوری این همایش آنالیز وضعیت مالی کشور، پیشبرد اهداف سیاست های اقتصاد مقاومتی با در نظر دریافت ظرفیت های داخلی و با توجه ویژه به صنایع کوچک و متوسط و نیز تحقق شعار سال است.

دبیر شانزدهمین جشنواره فراوری ملی - افتخار ملی ادامه داد: در این دوره به مناسبت چهلمین سالگرد جمهوری اسلامی ایران از 40 واحد برتر صنعتی، معدنی و خدمات فنی و مهندسی با اهدای لوح سپاس و نشان فراوری ملی تقدیر به عمل خواهد آمد.

وی همچنین درباره شاخص های ارزیابی افراد و واحدهای نمونه اعلام نمود: نسبت ظرفیت فراوری یک ساله منتهی به سال 1396 و مقایسه آن با دوره پیش از آن، اشتغال ایجاد شده، میزان صادرات و رشد آن و همچنین ابتکارها و نوآوری ها از این شاخص ها به شمار می رود. ثبت در بانک های اطلاعاتی، داخلی سازی خطوط فراوری، همکاری با دانشگاه ها، توجه به تحقیق و توسعه و تعداد شاغلان در این بخش، برخورداری از آزمایشگاه تخصصی و به روز، ارائه محصولات جدید، کاربرد مالی تحقیقات، توسعه، تعمیر، بازسازی و به روزرسانی واحدها، کاهش مصرف انرژی، نظام مشارکتی، توجه به محیط زیست و ورزش، مسئولیت پذیری اجتماعی، تحقق استانداردهای داخلی، بین المللی و کیفیت، ارائه خدمات رفاهی به کارکنان، ثبت اختراعات و همچنین حضور در سازمان های مردم نهاد و تشکل های مردمی نیز از دیگر شاخص های در نظر گرفته شده است.

به گفته مُلایی، از اواسط مهر سال جاری فراخوانی برای خود اظهاری شرکت ها ارسال شده بود که تا سرانجام مهلت آن یعنی دهم بهمن ماه، فرم های تکمیل شده به دبیرخانه واصل شد و ضمن ارزیابی توسط کمیته هفت نفره داوران، متشکل از مدیران ارشد خانه های صنعت، معدن و تجارت استان ها، برای صحت و سقم مستندات، آنالیز لازم انجام و در موارد ویژه، تحقیقات میدانی انجام پذیرفت.

وی اضافه نمود: جشنواره فراوری ملی- افتخار ملی همه ساله به همت خانه صنعت، معدن و تجارت ایران و با حمایت دستگاه ها و سازمان های دولتی و خصوصی، با هدف تبیین و معرفی چالش ها و فرصت های فراوری ملی برگزار می گردد.

انتهای رپرتاژ خبری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 152

به "برگزاری شانزدهمین جشنواره فراوری ملی- افتخار ملی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری شانزدهمین جشنواره فراوری ملی- افتخار ملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید