برگزاری18جشنواره تئاترخیابانی، نقش تئاتر مریوان انکارناپذیر است

به گزارش عکس پارسی، به گزارش خبرنگاران، شهرام کرمی امروز سه شنبه در حاشیه سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان در نشستی با خبرنگاران گفت: بدون شک اگر تئاتر در دو دهه اخیر در کشورمان رونقی داشته بخشی از آن مرهون کوشش اهالی رسانه بوده است.

برگزاری18جشنواره تئاترخیابانی، نقش تئاتر مریوان انکارناپذیر است

وی از خبرنگاران و عکاسان خبری که جشنواره تئاتر خیابانی مریوان را به نحو احسن پوشش دادند تشکر کرد و اظهارداشت: برگزاری مطلوب هر جشنواره ای احتیاج به عشق وعلاقه در دست اندرکاران آن دارد و اگر این میل درونی وجود نداشته باشد رویداد و فعالیتی معمولی و شاید کم مخاطب را شاهد خواهیم بود.

وی اعلام کرد: مهمترین ویژگی جشنواره تئاتر خیابانی مریوان این است که مسئولان و هنرمندان در کنار هم و با عشق و انگیزه در راستای اجرای آن به بهترین نحو ممکن کوشش و فعالیت می نمایند.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: این جشنواره که به دوره سیزدهم آن رسیده یکی از رویدادهای اصلی و از 10 جشنواره برتر تئاتر کشورمان است.

کرمی از برگزاری 73 جشنواره تئاتر در سطح کشور خبرداد و اعلام کرد: از این تعداد 18 جشنواره در قالب تئاتر خیابانی در طول سال در استان های مختلف کشور برگزار می گردد.

نقش جشنواره تئاتر خیابانی مریوان در کشور انکار ناپذیر است

وی اظهارداشت: تمام مطالبه تئاتر خیابانی کشور را نمی توان از جشنواره تئاتر خیابانی مریوان انتظار داشت ولی نقش این جشنواره را هم در تئاتر خیابانی کشور نمی توان انکار کرد.

وی تحول جشنواره تئاتر خیابانی مریوان را ضروری خواند و اضافه نمود: می طلبد در کیفیت آثار و تعداد آنها در دوره های آینده تحولی ایجاد گردد و بی شک لازمه این مهم تقویت بخش پژوهش و نقد است.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: تاکنون در ارتباط با ژانر بیرونی تئاتر سه عنوان کتاب در کشورمان چاپ گردیده و متاسفانه در این حوزه کار تحقیقی و پژوهشی وعلمی کمتری انجام گردیده است.

کرمی مطرح نمود: تئاتر خیابانی در کشورهای مختلف باهم قابل قیاس نیستند چراکه این نوع از تئاتر به تناسب فرهنگ موجود در هر جامعه ای شکل می گیرد و هویت متفاوتی دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 31

به "برگزاری18جشنواره تئاترخیابانی، نقش تئاتر مریوان انکارناپذیر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری18جشنواره تئاترخیابانی، نقش تئاتر مریوان انکارناپذیر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید