تمام آن چه از مراسم 8 آبان اپل انتظار داریم

به گزارش عکس پارسی، اپل رسما گفت که دومین مراسم خود در فصل پاییز را در تاریخ 30 اکتبر یا 8 آبان برگزار خواهد نمود. این مراسم در سالن Howard Gilman Opera Houssein در شهر نیویورک برگزار خواهد شد. این اولین باری است که اپل مراسم خود را به شهر نیویورک برده و شعار این مراسم نیز چیزهای بیشتری در حال ساخت هستند انتخاب شده است.

تمام آن چه از مراسم 8 آبان اپل انتظار داریم

اپل در حال حاضر سه گوشی سال جاری خود را با نام های آیفون XS، آیفون XS مکس و iPhone XR معرفی نموده و نسل چهارم اپل واچ هم در کنار این سه گوشی معرفی گردید. بنابراین دیگر خبری از گوشی یا گجت های مرتبط نخواهد بود و به جای آن، آیپد پروهای جدید که بازطراحی شده اند را در این مراسم خواهیم دید. همچنین انتظار می رود چند آپدیت سخت افزاری در خانواده کامپیوترهای مک هم ببینیم.

مراسم ماه اکتبر اپل

اگرچه در کنار آیپد های جدید، مک بوک ایر و مک مینی هم شامل بروزرسانی خواهند شد اما هیجان اصلی این مراسم، حول محور دو آیپد پرو جدید خواهد بود. در پوستر این مراسم اپل بیش از 350 طرح مختلف از لوگوی خود را منتشر کرد. این موضوع به قابلیت های آیپد پرو و اپل پنسل برای طراحان اشاره دارد و اپل نیز به نوعی اعلام نموده محصول اصلی مراسم 8 آبان، آیپد پرو جدید است.

همچنین همانطور که گفتیم این مراسم دیگر در سان فرانسیسکو برگزار نمی شود و برای اولین بار به شهر نیویورک رفته است. با توجه به ساعت شروع مراسم، بر خلاف گذشته که مراسم های اپل از ساعت 21:30 یا 20:30 شب به وقت ایران شروع می شد، این مراسم از ساعت 17:30 به وقت تهران، شروع می شود.

آیپد پرو با طراحی کاملا جدید

در این مراسم انتظار داریم مثل سال های گذشته، آیپد پرو را در دو اندازه ببینیم: آیپد پرو 11 اینچی و آیپد پرو 12.9 اینچی. این یکی از مهم ترین بروزرسانی های سخت افزاری است که سری آیپد در سالهای اخیر به خود دیده است.

هر دو مدل دارای نمایشگری بدون حاشیه خواهند بود و دکمه Home و به دنبال آن، سنسور Touch ID از این آیپد ها حذف خواهد شد. البته بدون حاشیه به معنی حذف حاشیه های این تبلت مثل آیفون X نیست چرا که در آن صورت دیگر کار کردن با تبلت بسیار مشکل می شود. به همین دلیل، خبری از ناچ یا بریدگی در نمایشگر این تبلت نیست اما در بخش بالایی تبلت، سنسورهای مربوط به Face ID حضور خواهند داشت.

جدا از این ظاهر جدید، بخش پشتی تبلت نیز از نظر طراحی تغییراتی را شاهد خواهد بود. همچنین Smart Connector که در لبه آیپد پرو حضور داشت و برای اتصال کیبرد استفاده می شد نیز تغییر خواهد نمود و به پخش پشتی آیپد پرو منتقل می شود. احتمالا این کانکتور زین پس برای موارد بیشتری از کیبرد استفاده خواهد شد و باید ببینیم دلیل این تغییر مکان، چه بوده است.

یک تغییر بزرگ دیگر، جایگزینی پورت لایتنینگ در آیپد پرو با USB Type-C است. از زمان عرضه آیفون 5، اپل همواره از پورت لایتنینگ در تمام دستگا ه های مبتنی بر iOS استفاده نموده و حالا این تغییر به USB Type-C باید هیجان انگیز باشد.

آیپد پرو های فعلی در دو اندازه 10.5 و 12.9 اینچ عرضه می شود. نسخه 10.5 اینچی در اصل جایگزین آیپد پرو 9.7 اینچی شده بود. حالا در نسل جدید، با کاهش حاشیه های نمایشگر، در همان بدنه آیپد پرو 10.5 اینچی، شاهد نمایشگر 11 اینچ خواهیم بود. نسخه 12.9 نیز برای دو نسل ثابت مانده و تغییر خاصی از نظر ابعاد و اندازه، نداشته است.

سال جاری اما اپل نمایشگر 12.9 اینچی آیپد پرو بزرگ تر را در بدنه ای کوچکتر جا داده که خبر خوبی برای هواداران این مدل از آیپد پرو است. این یعنی همان اندازه نمایشگر قدیمی، در بدنه ای کوچک تر و سبک تر.

بروزرسانی های Mac

اگر شما در بازار به دنبال یک کامپیوتر مک می شد، بهتر است تا انتها مراسم 8 آبان صبر کنید. اپل به تازگی مک بوک پرو های 13 و 15 اینچ را از نظر پردازنده و سخت افزار آپدیت نموده و قرار نیست خبری از نسخه های جدید این کامپیوتر باشد. اما احتمالا شاهد مک بوک ایر جدید با طراحی بهتر و نمایشگر رتینا خواهیم بود که لقب ارزان ترین مک بوک در خانواده کامپیوترهای مک را هم یدک خواهد کشید.

MacBook

اپل در حال حاضری کامپیوتری با این نام عرضه می نماید که نمایشگری 12 اینچی و رتینا دارد. احتمال داده می شود در این مراسم یک نسخه 13 اینچی از این کامپیوتر عرضه شود که جایگزین سری مک بوک ایر خواهد شد. از نظر قیمتی نیز این لپ تاپ در بازه قیمتی 1000 تا 1500 دلار عرضه خواهد شد و طبق آخرین شایعات به سنسور اثر انگشت Touch ID هم مجهز خواهد بود. تاچ آی دی در حال حاضر در مک بوک پروهایی که به تاچ بار مجهز هستند وجود دارد. در لپ تاپ 13 اینچی جدید مک بوک اما خبری از تاچ بار نخواهد بود و فقط سنسور Touch ID در این لپ تاپ حضور خواهد داشت.

اما سوال اینجاست چه بلایی سر مک بوک 12 اینچی خواهد آمد؟ با عرضه نسخه 13 اینچ دیگر چه دلیلی وجود دارد که سراغ این مدل برویم. همچنین مک بوک پرو 13 اینچی که فاقد تاچ بار است نیز آخرین بروزرسانی سخت افزاری دیگر مک بوک پرو ها را دریافت ننموده و این یعنی ممکن است مک بوک 13 اینچی جایگزین آن شود. در حال حاضر دو مک بوک 13 اینچی بدون تاچ بار و مک بوک 12 اینچی با قیمت پایه 1299 دلار عرضه می شوند و باید ببینیم اگر مک بوک 13 اینچی برای جایگزینی این دو مدل عرضه شود، چه قیمتی خواهد داشت.

MacMini

اگر صحبت از مک هایی باشد که خیلی وقت است بروزرسانی سخت افزاری دریافت ننموده اند، نمی توان نامی از MacMini به میان نیاورد. در حال حاضر اگر همین الان آخرین مدل MacMini را خریداری کنید، در واقع سخت افزار سال 2014 را در سال 2018 خریده اید. این سری از کامپیوتر ها، چهارسال است که هیچ بروزرسانی سخت افزاری دریافت ننموده اما گویا بالاخره شاهد نسل جدید این کامپیوتر کوچک و رومیزی در مراسم 8 آبان اپل خواهیم بود. با ارتقا سخت افزاری این کامپیوتر، انتظار می رود شاهد افزایش قیمت این محصول نیز باشیم.

iMac

کامپیوترهای رومیزی iMac هم در صف دریافت بروزرسانی سخت افزاری هستند. حداقل یک منبع شایعه خبر داده که به زودی این کامپیوتر ها نیز یک بروزرسانی بزرگ در عملکرد نمایشگر را دریافت خواهند کرد. این منبع قبلا هم به اضافه شدن True Tone به نمایشگر مک بوک پروها اشاره نموده بود که درست از آب درآمد. این بار اما نمی داینم آیا منظور او اضافه شدن True Tone به نمایشگر iMac است یا قرار است اتفاق دیگری برای نمایشگر این کامپیوترهای جذاب رخ دهد.

آخرین بروزرسانی که iMac دریافت کرد، به ماه خردادماه سال گذشته و مراسم WWDC بر می شود. در این مراسم iMac Pro برای اولین بار معرفی گردید و عرضه آن نیز به ماه دسامبر سال گذشته میلادی بر می شود. از همین رو بعید نیست که هم iMac Pro و هم دیگر iMac ها، بروزرسانی سخت افزاری جدیدی دریافت نمایند.

البته ممکن هم هست معرفی نسخه جدید iMac Pro به تعویق افتاده و در کنار کامپیوتر Mac Pro 2019، این نسل از از iMac نیز بروزرسانی شود. اپل پیش تر معرفی Mac Pro جدید را تایید نموده اما زمانی برای آن و یا عکسی از آن منتشر ننموده است.

همچنین اپل می خواهد دوباره ساخت نمایشگر های Pro را برای کاربران حرفه ای خود شروع کند و احتمالا در کنار Mac Pro جدید، نمایشگر های جدید اپل نیز معرفی خواهند شد. شما درباره مراسم 8 آبان چه فکر می کنید؟ کدام بخش از این مراسم شما را بیشتر هیجان زده می نماید؟

منبع: 9To5Mac

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 76

به "تمام آن چه از مراسم 8 آبان اپل انتظار داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمام آن چه از مراسم 8 آبان اپل انتظار داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید