توصیه جمعی از مدیران فوتبال به وزیر ورزش؛ برگزاری بازی بدون تماشاگر شائبه ناامنی در ایران را ایجاد می نماید

به گزارش عکس پارسی، مدیران ورزش کشور معتقدند برگزاری مسابقات فوتبال بدون تماشاگر شائبه وجود ناامنی در استادیوم های ایران را در کشورهای خارجی ایجاد می نماید.

توصیه جمعی از مدیران فوتبال به وزیر ورزش؛ برگزاری بازی بدون تماشاگر شائبه ناامنی در ایران را ایجاد می نماید

به گزارش خبرنگاران، جمعی از مدیران ورزش کشور با ارسال نامه ای به وزیر ورزش و جوانان آمادگی خود را به منظور ارائه راه حل جهت حل معضلات استادیوم ها اعلام کردند. متن این نامه در زیر می آید:

امروزه ورزش با کارنمودهای متعدد و متنفذی چون رویدادهای ملی و بین المللی و بهره گیری از فرصت های تبلیغی و رسانه ای، صندلی بی بدیلی در بین اقشار مختلف جوامع به دست آورده است و رقابت ها و مسابقات ورزشی ظرفیت های مهم و غیرقابل اغماض اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و نظایر آن را نصیب برگزار نمایندگان آن می نماید.

در مقایسه با تمامی رشته های ورزشی، فوتبال با برخورداری از مسابقات منظم ملی و بین المللی، بیشترین تعداد ورزشکاران، مربیان و تماشاگران را به خود اختصاص داده و بی تردید با ثبت 211 عضو در فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) رایج ترین و پرمشارکت ترین رشته ورزشی است.

در کشور عزیزمان ایران، استادیوم های مملو از تماشاگر در اقصی نقاط کشور و همچنین میلیون ها ببینده تلویزیونی، فوتبال را به مردمی ترین و پرهوادارترین رشته ورزشی تبدیل نموده که بدون اغراق حضور جمعیت انبوه هواداران به مثابه ریه و نظام تنفسی فوتبال و نمایانگر امنیت ملی پایدار است.

در روزهایی که هنوز خاطرات شیرین حضور و جشن و پایکوبی هواداران و عاشقان پرچم به دست فوتبال در کف خیابان ها، در خلال مسابقات جام جهانی، از اذهان پاک نشده و جامعه فوتبال کشور در انتظار ایجاد زمینه های ورود خانواده ها به استادیوم ها و بالطبع کاهش هزینه های امنیتی در حوزه ورزش هستند، اظهار نظر و تهدید وزیر محترم کشور در خصوص احتمال برگزاری بدون تماشاگر مسابقات لیگ برتر می تواند ناشی از رویکرد غیر علمی به مسائل ورزش و جامعه هواداران بوده و متعاقباً خود منجر به مسائل جدی تر در این زمینه گردد.

انتظار دلسوزان و متخصصان ورزش، نگاه دقیق و کارشناسانه به پدیده های جدید و نشان دادن اراده لازم برای ساماندهی فرصت های تربیتی برای نسل جوان از طریق فضای استادیوم ها، به جای کوشش برای حذف صورت مسئله است. چه با حذف یا کتمان واقعیت ها آن ها از بین نمی روند، بلکه در شکل و قواره سخت تر دیگری بروز و ظهور پیدا می نمایند.

اهالی و کارشناسان فوتبال ضمن محکوم کردن اتفاقات نابهنجار استادیوم ها که می تواند باعث خدشه دار شدن روح وحدت ملی و میهن دوستی گردد، امیدوارند با تمهیدات وزارت ورزش و جوانان و سایر نهادهای ذیصلاح، فضای استادیوم ها و حضور هواداران فرصتی برای تقویت و شکل گیری سرمایه های اجتماعی، تحکیم وفاق ملی و افزایش امنیت اجتماعی گردد.

گفتنی است برگزاری بدون تماشاگر مسابقات لیگ برتر می تواند باعث تقویت شائبه عدم امنیت تیم های خارجی در استادیوم ها گردد، مسئله ای که یکی از توطئه های دشمنان منطقه ای با زبان فوتبال علیه کشور ما بوده و چه بسا منجر به عقیم ماندن کوشش های مسئولان وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال در حل این مناقشه جدی فوتبال گردد.

کارشناسان فوتبال در جهت حل معضلات استادیوم ها آمادگی خود را برای همفکری، تعامل و ارائه راه حلهای مناسب اعلام می نمایند.

از طرف انجمن جامعه ورزش و فرهنگ، اتحادیه فوتبال باشگاه های کشور و کافه فوتبال.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 24

به "توصیه جمعی از مدیران فوتبال به وزیر ورزش؛ برگزاری بازی بدون تماشاگر شائبه ناامنی در ایران را ایجاد می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه جمعی از مدیران فوتبال به وزیر ورزش؛ برگزاری بازی بدون تماشاگر شائبه ناامنی در ایران را ایجاد می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید