حسین شمس: فدراسیون فوتبال باید پاسخگوی خیانت خود به فوتسال باشد، زمان من جرأت این کارها را نداشتند

به گزارش عکس پارسی، حسین شمس سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال گفت که در زمان او فدراسیون فوتبال جرأت نداشت بازی با برزیل را لغو کند.

حسین شمس: فدراسیون فوتبال باید پاسخگوی خیانت خود به فوتسال باشد، زمان من جرأت این کارها را نداشتند

حسین شمس در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران درباره حذف تیم فوتسال المپیک ایران از مسابقات المپیک جوانان 2018 آرژانتین و اینکه علی صانعی و کادرفنی تیم المپیک از کمبود بازی های تدارکاتی ناراحت بودند، گفت: تیم المپیک 50 مرحله اردو داشت، این تعداد اردو در تاریخ بی نظیر است. هیچ تیمی به اندازه این تیم تجهیز نشده بود و حتی تیم المپیک اردویی در ایتالیا هم داشت و تعداد زیادی نیز بازی تدارکاتی در ایران انجام داد.

وی اضافه کرد: اینها که می گویند بازی تدارکاتی نداشته ایم، مگر با جزایر سلیمان و برزیل در دو مسابقه اول بازی نکردیم، همین دو مسابقه را بازی تدارکاتی حساب می کردند. به نظرم همه اینها بهانه است. چرا نمی گویند با یک دست پنج هندوانه برداشتند، ایشان (علی صانعی) در تیم بزرگسالان حضو دارد و تمام سفرها را می رود، علاوه بر آن تیم جوانان، تیم بانوان و تیم المپیک را هم در دست دارد. با این وضعیت چطور می گردد تمرکز کرد. این تیم در دو سال گذشته 50 مرحله اردو داشته، آدم باید شجاع باشد و بگوید بد بازی کردیم و باختیم. اینکه بگویند بازی تدارکاتی نداشتیم بهانه است. با وجود همه شایستگی های که علی صانعی دارد باید قبول کند وقتی با یک دست پنج هندوانه بردارد چهار عدد آن به زمین می افتد.

سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال کشورمان توضیح داد: درست است بازی تدارکاتی با کشورهای اروپایی کم داشتیم، اما بازی های تدارکاتی دیگر و اردوهای زیادی داشتیم. مگر ما سال های اول که فوتسال تشکیل شده بود با تیم های بزرگ بازی می کردیم؟ در تمام مسابقات شرکت و چند بازی اول را به عنوان دیدار تدارکاتی حساب می کردیم. این تیم هم می توانست حداقل دو بازی اول را بازی تدارکاتی حساب کند و با جو مسابقات آشنا گردد. فکر می کنم اینها بهانه است، فوتسال یک رشته نابود شده در فدراسیون فوتبال است.

شمس ادامه داد: با تیم المپیک پزشک، ماساژور و آنالیزور اعزام نشده است! فقط 14 نفر به این مسابقات رفته اند. چرا اینها را نمی گویند، فوتسال یک رشته ورشکسته از نظر فدراسیون فوتبال است. چند روز پیش بهترین موقعیت تاریخ پیش آمده بود تا دو بازی تدارکاتی با تیم ملی برزیل داشته باشیم، اما به خاطر اینکه پول بلیت ندهند مخالفت شده است، در حالی که به بولیوی میلیاردها تومان پرداخت شده تا با تیم ملی فوتبال یک بازی تدارکاتی انجام دهد. اصلا از نظر فدراسیون فوتبال، فوتسال رشته ورزشی نیست.

اگر زمان سرمربیگری شما در تیم ملی بود، اجازه می دادید بازی با برزیل لغو گردد؟ حسین شمس در پاسخ به این پرسش گفت: اگر زمان من بود جرأت نمی کردند این کار را نمایند. شما ببینید زمان حضور من یک بازی لغو شده است؟ در آن موقع بیش از 15 بار با برزیل بازی کردیم. با تیم هایی مانند ایتالیا، اسلوونی و اسپانیا در ماه یک بار بازی می کردیم و فدراسیون فوتبال جرأت نمی کرد سفرهای ما را لغو کند.

وی در مورد جلسه علی کفاشیان و مهدی تاج که منجر به لغو دیدار ایران و برزیل شد، گفت: شما رشته فوتسال را قبول ندارند، همین می گردد. سال هاست فریاد می زنیم فوتسال را جدا کنید و فدراسیون مستقل تشکیل دهید. به نظر شما اگر فوتسال فدراسیون مستقل داشت، بازی با برزیل لغو می شد؟ کدام آدم عاقلی بازی بزرگ با برزیل که رویای هر کشوری است را لغو می نماید؟ برزیلی ها اسپانسر، حق پخش و همه چیز را برای این مسابقه آماده نموده بودند و لغو این مسابقه از سمت ما بدترین توهین به بزرگ ترین تیم جهان بود. قطعاً این اتفاق تبعات دارد و تبعات آن را تاج و فدراسیون گردن نمی گیرند و در آینده تیم ملی فوتسال باید تاوان آن را بدهد. این افراد با قانون بازنشستگی باید به خانه هایشان بروند اما در آینده فوتسال باید تاوان این اتفاقات را بدهد. این افراد به خانه هایشان خواهند رفت و بابت خیانت هایی که کردند باید پاسخگوی تاریخ باشند، ولی فوتسال ایران است که سال های سال ضربه خواهد خورد. تا وقتی این آقایان هستند ما روی آرامش را نخواهیم دید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 67

به "حسین شمس: فدراسیون فوتبال باید پاسخگوی خیانت خود به فوتسال باشد، زمان من جرأت این کارها را نداشتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حسین شمس: فدراسیون فوتبال باید پاسخگوی خیانت خود به فوتسال باشد، زمان من جرأت این کارها را نداشتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید