دنی دویتو به پاس یک عمر فعالیت حرفه ای هنری تجلیل شد

به گزارش عکس پارسی، به گزارش خبرنگاران به نقل از ورایتی، شنبه شب گذشته طی مراسمی در سینمای کورسال سن سباستین از دنی دویتو بازیگر، کارگردان و تهیه کننده آمریکایی به پاس یک عمر فعالیت حرفه ای هنری تجلیل و جایزه نمادین دونوستیا به او اهدا شد. مسئولان جشنواره سن سباستین قبلا طی بیانیه ای اعلام نموده بودند که این جایزه به پاس نزدیک به پنج دهه فعالیت حرفه ای او در عرصه هنر اعم از بازیگری در صحنه تئاتر، سینما، تلویزیون و چه در مقام کارگردانی و تهیه کنندگی است.

دنی دویتو به پاس یک عمر فعالیت حرفه ای هنری تجلیل شد

این اولین سفر دنی دویتو به شهر ساحلی سن سباستین در شمال اسپانیا بوده است. دویتو با اعلام این موضوع در کنفرانس مطبوعاتی ای که قبل از مراسم برگزار گردید، اظهار کرد که به دریافت این جایزه افتخار می نماید.

او صحبت های خود را با ذکر خاطره ای از اوایل دهه 90 ادامه داد؛ زمانی که به او فیلمنامه ای پیشنهاد گردیده بود تا ضمن مطالعه، تهیه کنندگی آن را بر عهده بگیرد. دویتو گرچه تحت تاثیر آن اثر قرار می گیرد اما به دلیل کمبود زمان موفق به همکاری مشترک و تهیه آن فیلم نمی گردد. در حقیقت او آن روز کوئنتین تارانتینو را ملاقات نموده بود که نگارش فیلمنامه سگ های انباری(1992) را به تازگی سرانجام برده بود. دویتو اظهار کرد که همان جا به تارانتینو اعلام نموده است که کار بعدی او را بی آنکه مطالعه کند قبول می نماید.

دویتو گفت: به او گفتم من حتی موضوع داستان فیلم را هم نمی خواهم بدانم. فقط آن را بنویس و برای من بفرست!

این ملاقات به تهیه فیلم بعدی تارانتینو یعنی داستان عامه پسند(1994) توسط Jersey Films - کمپانی دنی دویتو - انجامید.

دویتو با ایفای نقش صداپیشگی در انیمیشن پاکوچولو در این دوره جشنواره سن سباستین حضور داشت و از این حیث اکثر سوالات خبرنگاران حاضر در جلسه مطبوعاتی درباره این فیلم بود. از او همچنین درباره فیلم دامبو آخرین پروژه مشترکش با تیم برتون دوست و همکار قدیمیش سوالاتی پرسیده شد.

جودی دنچ بازیگر بریتانیایی و هیروکازو کورادا نویسنده، کارگردان و تهیه کننده ژاپنی از دیگر دریافت کنندگان جایزه دونوستیا در جشنواره سال جاری بودند.

جشنواره سن سباستین که سال جاری شصت و ششمین دوره خود را می گذراند از 21 سپتامبر (30شهریور) شروع گردیده است و تا 29 سپتامبر (7مهر) ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 51

به "دنی دویتو به پاس یک عمر فعالیت حرفه ای هنری تجلیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دنی دویتو به پاس یک عمر فعالیت حرفه ای هنری تجلیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید