فلاحت پیشه: حکم لاهه مجال جدی برای حفظ برجام ایجاد می نماید

به گزارش عکس پارسی، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه حکم صادره دادگاه لاهه مجال جدی برای ایران جهت حفظ برجام ایجاد می نماید، گفت: اگر حکمی که دادگاه لاهه صادر می نماید به نفع ما باشد، حتما فضای حقوقی جهان به سود ایران تغییر خواهد نمود.

فلاحت پیشه: حکم لاهه مجال جدی برای حفظ برجام ایجاد می نماید

حشمت الله فلاحت پیشه در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری دادگاه لاهه در پی شکایت ایران از آمریکا گفت: برخی می گویند که نتیجه دادگاه لاهه ضمانت اجرایی ندارد، اما باید به آن ها گفت که بسیاری از پرونده هایی که آمریکا علیه ما پیش برد را در قالب حقوقی دنبال کرد، لذا اگر حکم لاهه به نفع ما صادر گردد حتما فضای حقوقی جهان به سود ما تغییر خواهد نمود. کما اینکه آمریکایی ها هم این موضوع را جدی گرفته و تیم های قوی را به لاهه اعزام کردند.

وی اضافه کرد: طبق قوانین دادگاه لاهه قبل از آنکه موضوعی در آن مطرح گردد باید مذاکره صورت گیرد که پرونده به صورت مسالمت آمیز دنبال گردد تا موضوع به دادگاه کشیده نگردد. به همین دلیل آمریکا موضوع مذاکره را عنوان کرد البته در زمان دادگاه وکلای ما استدلال قوی ای را عنوان کردند مبنی بر اینکه هیچ گونه بحث مکتوبی مبنی بر مذاکره از طرف آمریکایی ها به ما داده نشده است که طبق رویه حقوقی استدلال ایران قابل قبول است. ما منتظر و امیدوار به رای صادره هستیم.

فلاحت پیشه درباره ضمانت اجرایی این حکم گفت: آمریکایی ها بیشترین پرونده را در لاهه دارند منتها چون فضای مناسبات ما با آمریکا به شدت سیاسی است، این بحث ها مطرح می گردد. بر این اساس اگر حکمی به نفع ما داده گردد مجال جدی برای ایران در حفظ برجام ایجاد می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 30

به "فلاحت پیشه: حکم لاهه مجال جدی برای حفظ برجام ایجاد می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فلاحت پیشه: حکم لاهه مجال جدی برای حفظ برجام ایجاد می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید