مراکز علمی کوچک تقویت گردد، پیگیری احداث خوابگاه های متاهلین

به گزارش عکس پارسی، به گزارش خبرنگاران، منصور غلامی جمعه شب در نشست با رؤسای دانشگاه های خراسان جنوبی اظهار کرد: ساماندهی آموزش عالی تکلیف وزارت علوم است که با ظرافت و کار کارشناسی دقیق انجام خواهد شد.

مراکز علمی کوچک تقویت گردد، پیگیری احداث خوابگاه های متاهلین

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد: در موضوع ماموریت گرایی مراکز آموزش عالی، برداشت های از آن نباید موجب محدودیت آن دانشگاه ها و مراکز علمی گردد.

غلامی ادامه داد: توسعه کمی دانشگاه ها و دانشکده ها در مقطعی دسترسی به مراکز آموزش عالی را تسهیل کرد اما باید این نکته را نیز مد نظر قرار داد که آیا این توسعه کمی توانسته کیفیت را به همراه داشته است.

وی اضافه نمود: مراکز علمی کوچک که توجیه کارشناسی دارند باید تقویت شوند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: امیدواریم همچنان که تا کنون در حوزه آموزش عالی با مجلس همکاری خوبی داشته ایم در آینده نیز بتوانیم با همکاری نمایندگان مسائل را کاهش دهیم.

غلامی اظهار کرد: در بحث استخدام کارکنان غیر عضو هیأت علمی نیز مشکل خاصی در چارچوب ظرفیت ها، اعتبارات و قوانین وجود ندارد و اگر در خراسان جنوبی در این حوزه مسئله ای وجود دارد باید آنالیز گردد.

وی در زمینه جذب عضو هیأت علمی اعلام کرد: هر چند در حوزه استخدام عضو هیأت علمی دانشگاه ها مجوزهای محدودی داریم ولی کوشش می کنیم که توزیع آن مناسب و عادلانه باشد تا همه دانشگاه های کشور بهره مند گردد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: آیین نامه نشریات علمی دانشگاه ها و مراکز بازنگری شده و محدودیت را از این نوع نشریات برداشته ایم تا گام مؤثری در رشد علمی کشور بردارند.

غلامی اضافه نمود: توصیه بر این است که انجمن دانش آموخته های دانشگاهی و رصد اشتغال و فعالیت آنان بعد از فارغ التحصیلی مد نظر قرار گیرد که می تواند در برنامه ریزی یاری کار باشد.

وی با اشاره به ضرورت توجه به اشتغال دانشجویان و نقش آن در امید آفرینی جامعه گفت: موضوع کارآفرینی، آشنا کردن دانشجویان با فرصت های شغلی و راهنمایی تحصیلی درست و منطقی می تواند در اشتغال زایی مؤثر باشد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: اقبال به دانشگاه فرهنگیان بسیار خوب است و هر چقدر استعدادهای درخشان و نخبگان در این دانشگاه تحصیل نمایند برای آینده کشور و تربیت نسل آینده بسیار مؤثر و مفید است.

غلامی توجه به فنی و حرفه ای تکلیف قانونی است، اعلام کرد: دانشگاه بیرجند عملکرد خوبی در مقایسه با برخی دانشگاه های به نام کشور داشته که علت آن را باید در علاقمندی اساتید جوان این دانشگاه ها به تعلیم دانشجو جست و جو کرد.

وی با اشاره به اینکه احداث خوابگاه های متأهلی را پیگیری می کنیم، یادآور شد: امیدواریم با افزایش امکانات دانشگاه های استانی جذابیت بیشتری برای تحصیل در آن ایجاد کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 66

به "مراکز علمی کوچک تقویت گردد، پیگیری احداث خوابگاه های متاهلین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراکز علمی کوچک تقویت گردد، پیگیری احداث خوابگاه های متاهلین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید