پایه اعتباری استان قزوین ضعیف بسته گردیده است

به گزارش عکس پارسی، به گزارش خبرنگاران، ابوالفضل کمک پنجشنبه شب در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که با حضور معاون رئیس جمهور در باغستان برگزار گردید اظهارداشت: جمعیت بک میلیون و 200 هزار نفری استان قزوین در چشم انداز 1404 با افزایش 200 هزار نفری به بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر خواهد رسید.

پایه اعتباری استان قزوین ضعیف بسته گردیده است

وی اضافه نمود: در حال حاضر دوبرابر ظرفیت استان در آن صنایع مستقر گردیده و هدر رفت آب 18.4و در کشور 27 درصد است و در چشم انداز فراوری ناخالص داخلی به 5.5 درصد خواهد رسید.

یاری بیان نمود: نرخ مشارکت در استان 39 درصد و بیکاری 10.7 درصد است و با داشتن 67 مرکز آموزش عالی حدود 10 درصد جمعیت استان را دانشجویان تشکیل می دهند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین توضیح داد: اولین استانی هستیم که آمایش سرزمین را تهیه نموده ایم که در آن قزوین به هشت منطقه تقسیم گردیده ودر این میان بخش جنگلی ما در الموت واقع گردیده و حدود 100 هزار هکتار از اراضی در معرض بیابانی شدن است.

وی اضافه نمود: با داشتن دو منطقه جمعیتی در کریدور شرق به غرب و شمال چند محور مهم داریم و پیگیر هستیم تا مسیر قزوین به ساوه و نیز قزوین به الموت و تنکابن و کلاچای به رحیم آباد تکمیل گردد تا بتوانیم نیازهای منطقه را در آینده پاسخگو باشیم.

یاری اظهارداشت: عمده فعالیت کشاورزی در دشت قزوین است و محور بویین زهرا برای ما مهم است و نوسازی و بهسازی بافت فرسوده و ارائه خدمات گردشگری در اولویت قرار گرفته است.

وی اضافه نمود: در شرایطی که رتبه 14 در کسب درآمد را داریم اما در بودحه ریزی در رتبه 27 تا 29 هستیم در حالی که با این توانمندی ها باید رتبه ما حداقل 20 تا 24 کشوری باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین بیان نمود: هر چتد در سال گذشته شاهد رشد اعتبارات استان بودیم اما هنوز به میانگین نرسیده ایم.

وی گفت: در استفاده از بخش خصوصی در سال گذشته تعداد 208 پروژه واگدار شد و سال جاری باید 52 پروژه واگذار گردد.

یاری از پرداخت 950 میلیارد تومان تسهیلات به بخش فراوری هم خبرداد و گفت: در سال گذشته بیش از 21 هزار شغل در استان ایجاد شد و سال جاری در نیمه اول 5 هزار شغل ایجاد گردیده است.

وی اضافه نمود: در سال گذشته 6000 میلیارد تومان و سال جاری 2 هزار میلیارد تومان پرداخت تسهیلات به فراوری داشتیم و در بخش روستایی هم 93 میلیارد تومان پرداخت گردیده است.

یاری بابیان برخی مسائل استان هم گفت:افت سطح آب زیرزمینی، انتقال آب شاهرود وگسترش ببابان در استان، بهره برداری نشدن از راه آهن شمال به جنوب، توجه به استفاده از پساب و مترو از نیازهاست که باید برای اجرای طرح های مرتبط با آن اقدام گردد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین توضیح داد: زیرساخت مناسبی در گردشگری نداریم و باید برای ایجاد بندرخشک و هاب لجستیک که برای ما ظرفیت خوبی است اقدام کنیم.

پایه اعتباری استان ضعیف است

وی اظهارداشت: برای تقویت پایه اعتباری استان و تامین اعتبار احیاء دشت قزوین، انتقال آب سد طالقان و آب شاهرود، راه آهن قزوین به قم، سریع در تکمیل شتابگر ملی، ساخت بیمارستان 700 تختخوابی، ساماندهی امامزاده حسین، راه اندازی اکسپوخوشنویسی در استان، یاری به تامین اعتبار سد نهب وبالاخانلو، جاده الموت به تنکابن، رحیم آباد به کلاچای وتوجه به مناطق نمونه گردشگری، توسعه بوستان فدک، افزایش پوشش صدا و سیما و تحقق شهرک انرژی نیازمند حمایت مسئولان کشوری هستیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 60

به "پایه اعتباری استان قزوین ضعیف بسته گردیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پایه اعتباری استان قزوین ضعیف بسته گردیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید