چه ورزش هایی برای تنگی کانال نخاعی مناسب است؟

به گزارش عکس پارسی، پیاده روی، دوچرخه سواری و شنا سه روز در هفته به مدت 20 تا 30 دقیقه، مناسب ترین ورزش برای برطرف دردهای ناشی از تنگی کانال نخاعی است.

چه ورزش هایی برای تنگی کانال نخاعی مناسب است؟

دکتر احمد باقری مقدم در گفت وگو با خبرنگاران، اضافه کرد: تمرین های هوازی شامل پیاده روی، دوچرخه سواری و شنا سه روز در هفته به مدت 20 تا 30 دقیقه سبب کاهش دردهای ناشی از تنگی کانال نخاعی می گردد. البته ورزشکاران این نوع بیماری باید توجه نمایند که از دویدن و پریدن اجتناب نمایند.

وی گفت: ورزش های هوازی علاوه بر اینکه یکی از ورزش های خاص این بیماران هستند، تناسب اندام را نیز حفظ می نماید. همچنین تمرین های ثبات مرکزی ستون فقرات بعد از آموزش از طریق کارشناسان به صورت انقباض همزمان عضلات عرضی ناحیه تحتانی شکم و عضلات عمقی ستون فقرات انجام گردد و تمرین های مکنزی به صورت راست شدن و خم شدن به عقب در ناحیه کمر که شامل چند تمرین است، توصیه می گردد. ضمن این که سعی کنید هر روز تمرینات انعطاف پذیری را به صورت کشش عضلات کمر، شکم، لگن و عضلات ران و ساق در برنامه روزانه خود داشته باشید.

رییس هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان توضیح داد: بسیاری از ورزش های مناسب برای تنگی کانال نخاعی بر تقویت عضلات شکم و کمر تاکید دارند، این ورزش های کششی روی عضلاتی که انعطاف پذیر نیستند و سفت هستند، صورت می گیرد. البته اگر ورزش های قدرتی و کششی انجام دهید، زودتر می توانید این درد را درمان کنید. ضمن این که تغییراتی را در شیوه زندگی مانند نحوه مناسب نشستن، اجابت مزاج، بلند کردن وزنه و... داشته باشید و در تغییر جهت به سمت طرفین نیز باید اصلاحاتی صورت بگیرد.

باقری مقدم اعلام نمود: ممکن است این درد کمر ناشی از فتق دیسک یا درگیری عصب سیاتیک باشد و انجام ورزش نادرست می تواند درد ناشی از تنگی کانال نخاعی را بدتر کند. بنابراین قبل از هر برنامه ورزشی، برای تشخیص علت درد، باید نزد پزشک بروید.

این متخصص پزشکی ورزشی در سرانجام اضافه کرد: تقویت عضلات گردن در ناحیه گردن به چهار سمت (جلو، عقب و طرفین)، انقباض عضلات در برابر مقاومت (مانند استفاده از دست) همراه با کشش عضلات گردن (خم کردن گردن توسط دست) توصیه می گردد. البته اگر ورزش را درست انجام ندهید، تمرینهای ورزشی بی اثر خواهد بود و ممکن است منجر به درد یا بدتر شدن آن گردد. پس بهتر است از متخصصین و کارشناسان طرز صحیح ورزش کردن را یاد بگیرید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 102

به "چه ورزش هایی برای تنگی کانال نخاعی مناسب است؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "چه ورزش هایی برای تنگی کانال نخاعی مناسب است؟" امتیاز داده است | 2 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه ورزش هایی برای تنگی کانال نخاعی مناسب است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید