تور مالزی: آب و هوای مالزی

به گزارش عکس پارسی، مالزی کشوری متفاوت با سایر مقاصد دنیا که در کنار طبیعت شگفت انگیز و بی نظیری که داره، یکی از مجذوب کننده ترین و دیدنی ترین فرهنگ ها و جاذبه ها و برج هارو هم در خودش جای داده. کشوری که بلند ترین ساختمان های دنیا، یکی از بلند ترین برج های تلوزیون در دنیا و بزرگ ترین مسجد آسیا و بلند ترین پل دنیا در اون قرار گرفته قطعا باید جز توریستی ترین مقاصد دنیا باشه. به همین منظور باید در خصوص فصل ها و آب و هوای این کشور دوست داشتنی بیشتر بدونید تا برای سفرتون به مالزی زمان و فصل مناسبی رو انتخاب کنید. در این مقاله با خبرنگاران همراه باشید تا باهم با آب و هوای مالزی در فصل های مختلف اون بیشتر آشنا بشیم.

تور مالزی: آب و هوای مالزی

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید. با ما به کوالالامپور ، پنانگ و لنکاوی سفر کنید و از سفری دل انگیز لذت ببرید.

مالزی کشوری با آب و هوای استوایی که در بیشتر مواقع سال گرم، مرطوب و بارانیه بین نوامبر و ژانویه دمای هوا تا حدودی کاهش پیدا میکنه و از گرما و رطوبت هوا مقداری کم میشه اما با این حال گرما جز جدا نشدنی این سرزمینه و خورشید معمولا بیشتر ایام سال در حال تابشه… رطوبت بالای مالزی و موقعیت جغرافیایی این کشور باعث شده تا باران های زیاد و مداومی در اینجا بباره و این موضوع معمولا در شهر های مختلف اون شرایط متفاوتی داره. باید بدونید در این کشور فصل خشک وجود نداره و از اونجایی که مالزی به وسیله دریا احاطه شده این بارش ها کامل معمول و عادیه و خیلی وقت ها در کنار این بارون ها رعد و برق های شدیدی هم اتفاق میفته.

کوالالامپور و مالاکا معمولا هوای گرم و شرجی دارند و درجه حرارت اون ها در حدود 22 تا 32 درجه سانتیگراده که تقریبا در کنار رطوبت زیادی که هست مثل اینه که در آب شناور هستید. معمولا بارش باران در ماه های آوریل تا اکتبر کمتر از بثیه ما های ساله و این موضوع کمی هم از مقدار رطوبت هوا کم میکنه.

قسمت شبه جیزه مالزی و مالزی شرقی از بزرگ ترین قسمت های کشور هستند که قسمت شبه جزیره اون از جنوب با تایلند، از شمال با سنگاپور و از شرق با جزیره سوماترا هم مرزه و مالزی شرقی هم از شمال با بورنئو اندونزی هم مرزه که تا قسمت ها جنوبی کشور کشیده شده.

به طور کلی بهتره بدونید در مالزی تقریبا هیچ تغیر فصلی مشاهده نمیشه و سردترین زمان سال هم از نوامبر تا ژانویه است که دمای هوا به حدود 26 درجه سانتیگراد میرسه. البته این موضوع بیشتر به این بستگی داره که شما در کدوم منطقه از کشور قرار دارید!

زمستان در مالزی

آب و هوای مالزی در زمستان معمولا در ماه دسامبر، ژانویه و فوریه کمتر برای تقریحات ساحلی و استراحت در ساحل زمان مناسبی به حساب میاد و از اونجایی که بارش ها زیاد میشه باید همواره حواستون به این موضوع باشه. بیشتر بارش ها در قسمت ها شمال شرقی مالزی اتفاق میفته و خیلی وقت ها بخاطر همین زیاد شدن و طوفانی شدن سطح آب ورود به بخش سواحل شمال شرقی کشور هم ممنوع میشه. اگه دوست دارید در زمستان از مالزی تماشا کنید بهتره نیمه اول این فصل رو برای سفرتون انتخاب کنید. به علاوه باید بدونید که باران ها در مالزی معمولا در بعد از ظهر و عصر های زمستان بیشتر اتفاق میفته. اگه هم میخواید از سواحل مالزی در زمستان تماشا کنید بهتره سواحل و استراحتگاه های مالزی غربی رو انتخاب کنید که کمتر تحت تاثیر بارش ها قرار میگیره.

بعلاوه باید بدونید دوتا از مجذوب کننده ترین فستیوال های مالزی مثل جشن سال نوی چینی ها و بالون های فیستا درماه فوریه برگزار میشه که با تنظیم زمان سفرتون در این ماه می تونید از بازدید از فستیوال ها هم نهایت لذت رو ببرید.

بهار در مالزی

بهار یکی از آروم ترین فصل های مالزی به حساب میاد. در ماه مارچ معمولا بارش های موسمی تا حدود زیادی کم میشه و آوریل یکی از کم بارش ترین زمان های سال در مالزی به حساب میاد و دمای هوا کم کم بالاتر میره و تابستان آغاز میشه. اما یادتون باشه حتی تو چنین ماه هایی بارش ها به کمترین حد خودش میرسه باز هم بهتره چترتون همراهتون باشه و از کرم ضد آفتاب هم غافل نشید.

تابستان در مالزی

تابستان گرم ترین فصل مالزی که بارش ها هم معمولا خیلی کم میشه و در ماه ژوئن و جولای و آگوست باران کمتری میباره. از اواخر آگوشت کم کم بارش باران آغاز میشه. آب و هوا در این کشور خیلی متغیره و هر لحظه امکان بارش باران وجود داره پس خبرنگاران باز هم تاکید میکنه هیچوقت چترتون رو نباید فراموش کنید؛ ضمناً ضدآفتاب هم بهتون یاری میکنه تا در اثر گرمای شدید و باد های گرم پوستتون نسوزه!

پاییز در مالزی

پاییر در مالزی آغاز باران های طولانی و زیاد شدن بارش هاست، اگرچه باید بدونید که این بارش ها هنوز هم اونطور که به نظر میرسه جدی و شدید نیستند. از ماه سپتامبر بارش ها در قسمت های غربی مالزی بیشتر میشه و در قسمت های شرق کشور هم این موضوع در ماه اکتبر اتفاق میفته. به طور کلی ماه نوامبر یکی از بارانی ترین و سردترین ماه های مالزی محسوب میشه و موضوعی که باید در خصوص آب و هوای مالزی بدونید اینه که معمولا تفاوت دمای زیادی بین روز ها و شب ها وجود داره و ممکنه در روزی که درجه حرارت هوا تقریبا 30 درجه هست، دمای شب در همون روز به 22 درجه برسه و دمای آب تا 29 درجه میشه.

برترین زمان سفر به مالزی

در خصوص اینکه کدام فصل و چه زمانی برای سفر به مالزی مناسب تر است موارد مختلفی تاثیر گذاره. اول اینکه باید بدونید که چه شرایط آب و هوایی برای شما مناسب تره که در این مورد از ماه سپتامبر تا دسامبر معمولا هوا بارانی تره و دمای هوا هم کاهش پیدا میکنه و ماه های مارچ تا آگوست هم بارش ها کمتر میشه و رطوبت و دمای هوا تا حدودی بیشتر میشه. به علاوه مالزی کشوریه که شاید در هر ماه از سال بتونید در یکی از فستیوال ها و جشنواره های اون شرکت کنید و در بیشتر فصل ها برنامه های جالبی داره که می تونید با آنالیز اون ها از سفرتون بیشتر لذت ببرید. معمولا بهار برای تماشای طبیعت و غذا دادن به کوسه ها زمان مناسبیه. تابستان ها علی رغم گرمای شدید یکی از شلوغ ترین و توریستی ترین زمان های سفر به مالزی به حساب میاد و از دسامبر تا اوایل فوریه هم زمان شلوغی در مالزیه و که بخاطر جشن هایی مثل کریسمس، سال نو چینی ها هوادار های زیادی داره.

منبع: گردگرد
انتشار: 17 اسفند 1400 بروزرسانی: 17 اسفند 1400 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1929

به "تور مالزی: آب و هوای مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور مالزی: آب و هوای مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید