توضیح درباره خبر تخریب یک بنای تاریخی در بهبهان

به گزارش عکس پارسی، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، توضیح درباره خبر تخریب یک بنای تاریخی در بهبهان صورت گرفت.

توضیح درباره خبر تخریب یک بنای تاریخی در بهبهان

کبری ابوعلی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بهبهان اظهار کرد: در دی 1399 نیروهای گشت پایگاه حفاظت میراث فرهنگی بهبهان موضوع ریزش بخشی از دیوار خانه سعادت را به ما اطلاع رسانی کردند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بهبهان ادامه داد: پس از بررسی هایی که در آن مقطع صورت گرفت، معین شد دیوار حائل حیاط این خانه به دلیل بارندگی در کوچه آوار شد که پس از پیگیری با زحمت بسیار توانستیم مالک این خانه را که ساکن تهران بود پیدا کنیم که او هم اذعان داشت تماس های بسیاری از اهالی کوچه مبنی بر ایجاد مزاحمت ناشی از این آوار برای ساکنان محل، دریافت کرده است.

او اضافه نمود: از همین رو، شهرداری بهبهان از طریق ابزار خود این آوار را به درون حیاط این خانه منتقل کرد و تصمیم بر آن شد تا به منظور جلوگیری از ریزش های احتمالی، در، پنجره ها و چهارچوب های بنا از طریق تعدادی بلوک مقاوم سازی شود.

ابوعلی با بیان اینکه این خانه در بافت تاریخی بهبهان واقع شده است اما ثبت ملی نیست، تأکید کرد: با وجود این، خود بنا سالم است و فقط دیوار حائل حیاط خانه پنج ماه پیش در اثر بارندگی ریزش کرده بود. او گفت: کل این موضوع مربوط به دی سال گذشته است و معلوم نیست این خبر در مقطع کنونی با چه هدفی منتشر شد.

منبع: همگردی
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1687

به "توضیح درباره خبر تخریب یک بنای تاریخی در بهبهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توضیح درباره خبر تخریب یک بنای تاریخی در بهبهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید