حریم 4 اثر از خوزستان تا سرانجام دولت تصویب و ابلاغ می گردد

به گزارش عکس پارسی، با هدف آنالیز موانع و مسائل چند محوطه باستانی در خوزستان، مدیرکل دفتر ثبت آثار و حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی وزارت میراث فرهنگی طی سفر به خوزستان به همراه مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، از این آثار و محوطه ها بازدید کردند.

حریم 4 اثر از خوزستان تا سرانجام دولت تصویب و ابلاغ می گردد

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان، به منظور تطبیق عرصه و حرائم چند اثر تاریخی در شهرستان های رامهرمز و ایذه، مصطفی پورعلی به همراه سید حکمت الله موسوی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و احمدرضا حسینی بروجنی معاون میراث فرهنگی او، از این آثار تماشا کردند.

پورعلی در جریان این بازدید که 22 خردادماه 1400 انجام شد، اظهار کرد: در راستای جلسه ای که به زودی در شورای حریم کشور در پیش داریم، مقرر شد چند اثر ارزشمند در خوزستان پیش از شروع این نشست آنالیز نهایی شوند که به همین منظور، بازدید میدانی ای از محوطه تاریخی جوبجی در رامهرمز، عمارت موسوم به اتابکان، کول فرح و اشکفت سلمان در ایذه انجام دادیم.

مدیرکل دفتر ثبت آثار و حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اضافه نمود: حریم محوطه کول فرح ایذه تصویب شده و در حال طی شدن مراحل ابلاغ در وزارت است. بعلاوه کوشش داریم تا روز دوشنبه چهار اثر دیگر را به جمع بندی نهایی برسانیم که تا خاتمه دولت حرائم این آثار هم تصویب و ابلاغ شوند.

بعلاوه احمدرضا حسینی بروجنی معاون میراث فرهنگی خوزستان هم بیان نمود: پیش از این، با نظر مدیرکل دفتر ثبت آثار و حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی وزارتخانه عرصه و حرائم چند محوطه تاریخی در خوزستان تصویب شد و مراحل ابلاغ آن ها در حال نهایی شدن هستند.

معاون میراث فرهنگی خوزستان اضافه نمود: بعلاوه دوشنبه 24 خردادماه 1400 در جلسه ای به همین منظور معین عرصه و حریم عمارت موسوم به اتابکان و اشکفت سلمان نهایی خواهند شد. بعلاوه مراحل نهایی معین عرصه و حریم محوطه کول فرح ایذه انجام گرفت و به زودی به استانداری خوزستان ارسال خواهد شد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 1 مرداد 1400 بروزرسانی: 1 مرداد 1400 گردآورنده: par30pix.ir شناسه مطلب: 1673

به "حریم 4 اثر از خوزستان تا سرانجام دولت تصویب و ابلاغ می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حریم 4 اثر از خوزستان تا سرانجام دولت تصویب و ابلاغ می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید